Hrek : Jvre visszatrhet a kerkcsere |
Jvre visszatrhet a kerkcsere
Pisti 2005.10.07. 20:04
Az j kvalifikcis rendszerrel egyetemben, a 2006-os idnyben ismt visszatrhet a Formula-1-be, a sokak ltal hinyolt kerkcsere. A z tlet szerint minden csapatnak t gumigarnitra llna a rendelkezsre, m azok hasznlata kicsit komplikltabb lenne.
A kerkcsere akr mr a jv vben visszatrhet a Formula-1-be, mintegy a 2006-os szablymdostsok rszeknt, melyek magban foglaljk az j idmr rendszer bevezetst is.
A csapatok jelenleg is arrl trgyalnak, miknt vltoztassk meg a jv vben az idmr rendszert, hiszen a 2005-os formtum is megbukott. A jelenlegi ngy lehetsges megolds kzl a versenyzk s az istllk is taln a kitses rendszerhez llnak a legkzelebb.
Ez ugyebr hrom kisebb fordult foglalna magban egy idmr edzs keretein bell, ahol a mezny t leglassabb versenyzje mr a trning elejn kiesne s a 16-20-ig terjed rajthelyeket osztank meg egyms kztt, majd a kvetkez krben a mg bent maradt versenyzk mrnk ssze tudsukat, s innen is az t leglassabb bcszna.
Az els tz rajthely az utols 20 percben dlne el, m a bent maradt versenyzknek mr annyi zemanyaggal kellene plyra lpnik, amennyivel el szeretnk kezdeni a versenyt, mg a tbbiek az idmr edzs utn mg stratgit vlthatnak.
Azok, akik ezt az tletet favorizljk, mindent megprblnak megtenni annak rdekben, hogy a kvetkez vben ismt lehessen kereket cserlni a versenyek alatt.
A javaslat szerint, melyet a Williams s a Ferrari alakulatainak technikai igazgati, Patrick Head, s Ross Brawn dolgoztak ki, akiket felkrtek az j formtum rszleteinek tisztzsra, a kvetkez vben minden csapat hrom gumigarnitrval gazdlkodhatna a versenyeken.
Minden csapatnak t garnitra llna rendelkezsre egy versenyhtvgn, melybl kettt az edzseken hasznlhatnnak, mg a maradk hrmat az j idmr rendszer egyes szakaszaiban.
A csapatoknak azzal a garnitrval kellene megkezdenik a versenyt, mellyel befejeztk a kvalifikcit – azonban ksbb lehetsget kapnnak arra, hogy az idmr edzsrl megmaradt kt gumigarnitrt elhasznljk a futamon. 
Azonban nem mindegyik csapat van amellett, hogy vltoztassk meg a jelenlegi szisztmt, mely szerint tilos a kerkcsere a versenyek alatt.
A McLaren igazgatja, Ron Dennis teljes mrtkben az tlet ellen van, nem is csoda, hiszen az MP4/20-as bizonytotta, hogy a meznyben bnik a legjobban a hossz let abroncsokkal.
Minden egyes kezdemnyezs, mely a kerkcsere visszalltst favorizlja, a Bridgestone malmra hajtja a vizet, akik az idei vben a hossz let gumikkal igencsak kszkdtek – melyeket azrt vezettek be, hogy cskkentsk a sebessget a versenyek biztonsgosabb ttele miatt.
Mivel a Formula-1-ben a jv vben kisebb, 2.4 literes V8-as motorok kerlnek bevezetsre, melyek jval kisebb teljestmnyek lesznek, mint a jelenleg hasznlt egysgek, a kerkcsere engedlyezse valamelyest kompenzln a dolgokat amellett, hogy a biztonsg ugyangy fennmaradna.
A tervek szerint az j kvalifikcis szisztmt a Formula-1 Tancsa oktber 24-i lsn fogja napirendre tzni, ahol tbbek kztt sz lesz a harmadik aut hasznlatrl is.
|