Hrek : Testkzelbl a Toyota TF106 – riport a helysznrl |
Testkzelbl a Toyota TF106 – riport a helysznrl
Pisti 2006.01.17. 18:01
A Toyota idn nagyon meg akarja mutatni. Hihetetlenl korn, mr tavaly elkszlt j versenygpvel, amelyrl hivatalosan szombaton rntotta le a leplet Valenciennes-ben. Ott jrtunk.
Elindulunk Brsszelbl az NDK-frizurs buszsofrrel, hogy – elvileg – msfl rval ksbb a Toyota valenciennes-i zemben, az j TF106-os bemutatjn kssnk ki. A francia hatrig minden rendben, szpen haladunk, m schengeni egyezmny ide vagy oda, ott csorgunk egy kicsit. Oda se neki, uccu tovbb, de sajnos annyira, hogy a gyrhoz vezet autplya-kijratot masszvan elnzi a hetvenes veket idz napszemveget visel kormnyos figura.
Tbb, Valenciennes belvrosba vezet kijrat szemrevtelezse, 40 perc s nhny telefon utn aztn felllegzik nemcsak a buszon utaz magyar, de a spanyol s portugl jsgrcsoport is, feltnik ugyanis a tvolban a gyr irdatlan szrkesge, a maga teljes valjban. A komplexum, amelyben az j Yaris gyrtsa folyik, tnyleg hatalmas terleten terpeszkedik, ha mr idig eljttnk, a Toyota jvoltbl egy picinyke rszlegt be is jrhattuk.
Robotok, hatalmas prsgpek, amerre a szem ellt, katons rendben klnbz alkatrszek, s mindehhez olyan, padlremegtet robajszer hang, amelyet elkpzelni sem lehet. A gyr a lehet legjobb helykihasznlssal mkdik, ht persze, csak preczen, japnosan, s hogy mirt ppen ide szerveztk az j F1-es aut bemutatjt, arra egyszer a magyarzat.
Toyotknl a Yaris fut a legjobban, amita Eurpban gyrtjk, temrdek darabot adtak el belle, a szervezssel a Forma-1 s a szriagyrts autk kztti szoros kapcsolatot kvntk kihangslyozni az illetkesek. A gyrltogatson mi magyarok voltunk az utolsk, de a bemutatval szerencsre megvrtak minket, s piciny lkdsds utn az els sorokban foglaltunk helyet.
Aki fontos s szmt, megszlal, John Howett elnk hangslyozza, mennyire klnleges is ez a „pre-season event”, majd Tomita Cutomu csapatfnk jn, aki a japnokra jellemz mks angolsggal adja el, mennyire sokat vr az esztendtl. Ksbb szhoz jutnak az „agyak” is, azaz az j V8-as motor kifejlesztsrt felels Luca Marmorini, valamint a kasztnit tervez Mike Gascoyne.
Elbbi hrom, utbbi kt msodperces lassulsra szmt tavalyhoz kpest, persze kihangslyozva, hogy egyes plykon akr eglkzeli eredmny is kijhet. Legvgl a piltkat, sorrendben Ricardo Zontt, Jarno Trullit s Ralf Schumachert szltjk sznpadra, az olasznak s a nmetnek jut a megtiszteltets, hogy az autrl lerntsa a leplet.
Villognak a vakuk, diriglnak a fotsok, ki merre mosolyogjon, majd kvetkezik a legizgalmasabb rsz, amikor a piltk s mindenkik az jsgrkkal trsalognak. A tlekeds nagy, de annyit azrt sikerl megtudni Gascoyne-tl, hogy azrt kellett mr novemberben megkezdeni a tesztelseket, hogy kiderljn, az j Bridgestone-gumik hogy viselkednek a Michelin-ekhez kpest, s mondott nhny szt arrl is, mi vltozik az autn a szezonnyit Bahreini Nagydjig.
Konkrtan majdnem minden, az j aerodinamikai csomag j els szrnyat, fkeket, diffzort, miegymst jelent majd, vlaszolta Gascoyne az egyik kollga a „rncfelvarrs” tartalmt firtat krdsre, persze mindig mosolygs nmaghoz hen elbb azrt megkrdezte, hogy r, vagy az autra teccnk-e gondolni. Aztn rjtt. A Monaci Nagydjon jn a teljesen j Toyota, a TF106B, Gascoyne szerint addig nagyon sok munka vr a csapatra.
Schumacher sajnos megkzelthetetlennek bizonyult, hiba, a rossz helyezkeds, Trullit pedig pp elkaptuk volna, amikor bjos gynke jelezte neki, hogy ideje menni. Annyira azrt futotta, hogy mi a klnbsg az j gumis s motoros, valamint a rgi aut kztt, a siets vlasz viszont csak ennyi volt: sok.
Akrmennyi is, a tavalyi kt pole (egy rendes, egy mzlis) utn idn knnyen sszejhet a Toyota els F1-es gyzelme, gy egybknt ebben mindenki hisz is. gy kell hozzllni.
|