Hrek : Gyengn kezdett a Super Aguri Barcelonban |
Gyengn kezdett a Super Aguri Barcelonban
Pisti 2006.02.22. 19:43
Nem egszen hrom httel a szezonnyit Bahreini Nagydj eltt, a Super Aguri F1 versenyistll kedden megkezdte els nyilvnos tesztprogramjt a spanyolorszgi Barcelonban, ahol Takuma Szato dolgozott az SA05-s modellel.
Ugyan a csapat az elmlt hten mr kiprblta a 2002-ben hasznlt Arrows A23-as tpusjel modell alapjain nyugv versenygpet az Angliban fekv kemble-i reptren, tegnap kezdte meg els nyilvnos tesztprogramjt Barcelonban
Szato els napja azonban nem volt felhtlen, hiszen autja hrom kr megttelt kveten egy hidraulikus problma miatt megllt a plyn, aminek kvetkeztben rengeteg idt kellett a boxban tltenie. Amire a szerelk megoldst talltak a problmra, az es mr szakadt a kataln ringen, gy a japn versenyz t kr utn kicsszott s tbbet mr nem hajtott ki a plyra.
Mindezek ellenre Szato roppant boldog volt, hogy jelen lehetett Barcelonban. „Fantasztikus dolog, hogy itt lehetnk” – mondta a japn versenyz els tesztnapjt kveten az F1Racing.net internetes szaklapnak adott nyilatkozatban.
„Ez egy fantasztikus pillanat volt az egsz csapat szmra” – folytatta. „A grda sszes tagja jjel nappal azon dolgozott, hogy meg tudjuk kezdeni a hten a tesztelst. Az els bemelegt kr igen klnleges volt szmomra. Sajnos voltak problmink, gy nem tudtunk elg krt megtenni. Az aut egy nagyon rgi konstrukcin nyugszik, s br megprbltuk a legtbbet kihozni belle, relisan kell ltnunk a helyzetet. Az, hogy a mai nap itt lehettnk, hihetetlen dolog. Elsdleges clunk most az, hogy az aut rajthoz llhasson a Bahreini Nagydjon.”
Mivel Szato az elmlt vekben az igen versenykpesnek szmt BAR-Honda alakulatnl dolgozott, az idei szezon visszalps lesz szmra, hiszen a Super Aguri semmilyen tekintetben nem rhet a brackley-i bzis grda nyomba – br motorjukon, melyet a Honda szllt nekik, nyilvnvalan semmi nem fog mlni.
„Termszetesen az idei v minden tekintetben ms lesz, mint amihez a Hondnl hozzszoktam. Ez egy teljesen j kihvs mindannyiunk szmra. Egy pilta mindig versenykpes autt szeretne, de rengeteg hely van a fejldsre.”
Annak ellenre, hogy egyik pillanatrl a msikra kptelensg felpteni egy sikeres csapatot, a Super Aguri kemnyen kzdtt azrt, hogy rszt vehessen az idei bajnoksgban. Arra a krdsre, hogy mirt nem vrtak a 2007-es idnyig, s kszltek fel jobban debtl vkre, Szato a kvetkezket mondta: „Mivel a szablyok gykeresen megvltoztak, mindenki gy ltta, hogy ez a legmegfelelbb v a belpsre.”
A leafieldi kzpont csapat ugyan a tervek szerint az Eurpai futamok nyitllomsn, a San Marinoi Nagydjon mr be szeretn mutatni sajt tervezs, s pts modelljt, Szato elmondta, egyelre fogalmuk nincs arrl, mikorra kszl el az SA06-os.
„Egyelre nem tudjuk, mikor rkezik meg az j aut, de remljk, hogy az Eurpai versenyeken mr azzal llhatunk rajthoz, m ahogy mondtam, nincsenek errl pontos informciim” – tette hozz Takuma.
A grda fmrnke, Mark Preston gy folytatta: „A keddi teszt elsdleges clja az volt, hogy az SA05-s elektronikai-, hidraulikus-, s fkrendszert leellenrizzk. Br a megbzhatsgunk nem volt valami j, azrt vagyunk itt, hogy megoldst talljuk a felmerl problmkra.”
„A reggeli trningnket egy kisebb hidraulikus problma htrltatta, melyet hamar megoldottunk. Azonban mikor dlutn ismt plyra grdltnk, mr vizes aszfalt fogadott minket. Taku mikzben a kiprgsgtl szoftvert tesztelte, a visszafordtban megprdlt, m szerencsre az autja nem srlt meg.”
„Br vissza tudott trni a plyra, a hidraulikus rendszer ismt megadta magt, gy be kellett fejeznnk programunkat.”
|