Hrek : A Schumacherek volt az els sor |
A Schumacherek volt az els sor
Birki Istvn 2004.10.10. 10:43
Michael s Ralf Schumacher volt az els sor. A legjobb eredmny a Toyota 6.helyenlv Jarno Trulli jelentette. A harmadik helyr a Jaguros Mrk Webber rajtolhatot, aki jvre a Williams BMW szneiben fog majd versenyezni.
A Ferrari elsszm versenyzje megszerezte az els helyet a rendhagy, vasrnapi idmr edzsen. A msodik helyen ccse Ralf, mg a harmadik helyen Mark Webber vrhatja majd a piros lmpk elalvst.
Ezt is megrhettk. A FIA meghajolt valaki akarata eltt. Ma-On csak bejelentette, hogy taln ltogatst tesz a plya krnykn, s mris megvltozott a htvge rendje. „Ember tervez…” gy trtnt, hogy megvltozott a megvltozhatatlan, azaz mint a harmonika, sszenyomdott a htvgi program elitje vasrnapra.
Az„Idszmtsunk szerint” hajnali kettkor kezdd idmr edzs radsul nem is az unalmasabbak kzl val lett, teht az igazi f1-fanok krptolva lettek a korai kels miatt.

Ami az idjrst illeti, lassan szrad plyn voltak knytelen krzni a szguld cirkusz mutatvnyosai. Rubens Barrichello kezdte meg az edzst, de mint az albbi tblzat mutatja, ilyenkor rossz csak igazn „elz versenyt nyerni”. A Ferrari brazilja kezdte meg ugyanis a szrtst, s mire mindenki kiment a plyra, mr tbb mint hrom msodpercet tiszttottak a plyn.
Az els idmr edzs hrom meglepetst tartogatott.
1, Jarno Trulli idn tl autzott. Persze nem a sz szablytalanabbik rtelmben, hanem olyan szempontbl, hogy Schumacher mr vgan csrgtt a boxban cspre tett kzzel, hiszen azt hitte, hogy az idejt mr nem lehet fellmlni. Ekkor jtt a gyengcske Toyotval a Renaulttl kiebrudalt Trulli, s tlpte a „hatrt”, mghozz nem is kicsit. Tbb mint fl msodperccel vette t az els idt Schumitl.
2, Juan-Pablo Montoynak valahogy egyltaln nem fekdt a Suzuka-i plya vonalvezetse, s csak a 18-dik helyre val idt tudott kihozni autjbl, mg csapattrsa a harmadikat.
3, Baumgartner Zsolt kicsit besokallt az egyik kanyarban, m annyi szerencsje volt, hogy az autja ppen megllt a gumifal eltt, de a kavicsgybl mr sajnos nem tudott visszakecmeregni.
Az els edzsen az intermediete, mg a msodikon mr a szraz gumik szmtottak favoritnak. A plya roppant lassan, de folyamatosan szradt. A legrosszabb helyzet a clegyenes eltti siknnl volt, ahol a fkezst kanyarodva kell megkezdenik a versenyzknek. Tbb-kevesebb sikerrel azrt nagy szmban sikerlt ez a mutatvny mindenkinek. Volt aki gond nlkl –pl. Coulthard- fkezte a kanyart, volt aki helybl 90 fokon fordult –Sato-, s persze volt olyan is, aki teljesen elrontotta- Barrichello.
A szraz gumik vgl is mindenkinek okozott nmi bosszsgot. A kigyorstsoknl a kiprgsgtl sehogy sem akart szhez trni. A hts kerekek minden pillanatban elzsre kszen lltak. Az ldozat Felipe Massa lett, aki kicsszott, majd be nem fejezve gyorskrt a boxba hajtott. A legszebb mutatvnyok Villeneuve nevhez fzdnek, aki mg a clegyenesbe fordulskor is keresglte az autjt. A kanadai ennek ellenre megverte fiatal csapattrst Alonst.
A kanadaihoz hasonlan a helyi hs, a japn Takuma Sato is megverte csapattrst, rendkvli izgalomba hozva ezzel a kznsget. Takuma az edzs vge fel meggyz flnnyel megfutotta a legjobb idt, s a leltkon a tbb tzezer ember egyszerre kezdte lebegtetni a kicsiny zszlcskkat. Mintha az sszes lelt egy nagy legyezv vlt volna. Akkorra, hogy mg maga Ma-On is szgyenkezve hajtott volna tovbb, ha lthatta volna.
A hazaiak rme azonban nem tarthatott tl sok. Jtt Webber, jtt a kis s a nagy Schumi, akik sorban tapostk fldbe a japn „lomkrt”.
A nagy nevekbl azrt jutott a vgre is. Montoya majdhogynem ismtelt, br javtott 5 helyet, ez azonban gy is csak a 13-dikra lett elegend. Raikknennek s Alonsnak sem volt nagyobb szerencsje. Mindketten Montoya lba ujjn toporognak, kvl a 10-es listn.
Ezttal Coulthard lett a jobbik „ezsthajs” –csak az es vgett haj, de lehet, hogy csak szrfeszka. volt az az egyedli, aki kzremegs mentesen teljestette a „kanyarfkes” utols siknt.
A kicssz Felipe Massn kvl a msodik legnagyobb negatvuma az edzseknek, hogy Baumgartner Zsolt nem tudott autt szerezni, gy mr krt sem teljesteni a versenyplyn.
Mindettl fggetlenl a Schumacherekkel az len kt ra mlva elrajtolhat a mezny Suzukban.
Az els idmr edzs eredmnye:
01. TRULLI Toyota M 1'37"716 213.938 Km/h 3 02. M.SCHUMACHER Ferrari B 1'38"397 + 0'00"681 3 03. R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'38"864 + 0'01"148 3 04. WEBBER Jaguar Cosworth M 1'39"170 + 0'01"454 3 05. PANIS Toyota M 1'40"029 + 0'02"313 3 06. SATO BAR Honda M 1'40"135 + 0'02"419 3 07. FISICHELLA Sauber Petronas B 1'40"151 + 0'02"435 3 08. BARRICHELLO Ferrari B 1'41"001 + 0'03"285 3 09. COULTHARD McLaren Mercedes M 1'41"126 + 0'03"410 3 10. BUTTON BAR Honda M 1'41"423 + 0'03"707 3 11. RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'41"517 + 0'03"801 3 12. MASSA Sauber Petronas B 1'41"707 + 0'03"991 3 13. VILLENEUVE Renault M 1'41"857 + 0'04"141 3 14. KLIEN Jaguar Cosworth M 1'42"054 + 0'04"338 3 15. ALONSO Renault M 1'42"056 + 0'04"340 3 16. HEIDFELD Jordan Ford B 1'42"434 + 0'04"718 3 17. GLOCK Jordan Ford B 1'43"682 + 0'05"966 3 18. MONTOYA Williams BMW M 1'44"370 + 0'06"654 3 19. BRUNI Minardi Cosworth B 1'45"415 + 0'07"699 3
A msodik idmr edzs eredmnye:
01. M.SCHUMACHER Ferrari B 1'33"542 223.485 Km/h 3 02. R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'34"032 + 0'00"490 3 03. WEBBER Jaguar Cosworth M 1'34"571 + 0'01"029 3 04. SATO BAR Honda M 1'34"897 + 0'01"355 3 05. BUTTON BAR Honda M 1'35"157 + 0'01"615 3 06. TRULLI Toyota M 1'35"213 + 0'01"671 3 07. FISICHELLA Sauber Petronas B 1'36"136 + 0'02"594 3 08. COULTHARD McLaren Mercedes M 1'36"156 + 0'02"614 3 09. VILLENEUVE Renault M 1'36"274 + 0'02"732 3 10. PANIS Toyota M 1'36"420 + 0'02"878 3 11. ALONSO Renault M 1'36"663 + 0'03"121 3 12. RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'36"820 + 0'03"278 3 13. MONTOYA Williams BMW M 1'37"653 + 0'04"111 3 14. KLIEN Jaguar Cosworth M 1'38"258 + 0'04"716 3 15. BARRICHELLO Ferrari B 1'38"637 + 0'05"095 3 16. HEIDFELD Jordan Ford B 1'41"953 + 0'08"411 3 17. GLOCK Jordan Ford B 1'43"533 + 0'09"991 3 18. BRUNI Minardi Cosworth B 1'48"069 + 0'14"527 3
|