Hrek : Futam-elzetes: McLaren-Mercedes |
Futam-elzetes: McLaren-Mercedes
Pisti 2007.04.07. 15:36
A legtbb csapattag, a menedzsment, a mrnkk, a mechanikus, a marketing-munkatrsak az ausztrliai futam utn visszautaztak Angliba. 28 csapattag tovbbutaztott Maljziba, tesztelni a sepangi plyra. A csapat tovbbi kt tagja, egy rvid idt eltlttt Angliban, mieltt elutaztak volna a tesztek helysznre. A csapat tbbi tagja vasrnap utazott Sepangba.
Fernando Alonso az Ausztrl Nagydj utn visszautazott Eurpba. Htfn utazott Maljziba. Lewis Melbourne-bl Bangkokba utazott, ahol eltlttt nhny napot Koh Samuiba. Mrcius 26.-n htfn utazott Sepangba. A tesztels utn elutazott Balira, ott eltlttt nhny napot, majd szerdn rkezett meg Kuala Lumpurba. Pedro mlt vasrnap ta Maljziban van s egytt tesztelt Lewis-szal. A spanyol Melbourne utn nhny napot Angliban tlttt, s a csapattal dolgozott a fejlesztsi programon. Maljziban a Vodafone McLaren-Mercedes kiprblt egy jobb kuplungrendszert, ami a magas hmrskletnek kitve is megfelel. A boxba ventilltorokat szereltek, melyek megknnytik a technikusok s a mechanikusok munkjt ebben a hsgben. A Maljziai verseny alatt uralkod hsg s a leveg pratartalma megviseli a szemlyeket. A piltaflkben a hmrsklet meghaladja az 50 C fokot is, amit a piltknak el kell viselnik, a verseny alatt hromnegyed s ngy liter kzti testfolyadkot vesztenek, ami befolysolja a teljestkpessget s a koncentrcit. Az elkszletek sorn ezekre a felttelekre fel kell kszteni a szervezetet. A piltnak s a tbbi csapattagnak hozz kell szoktatniuk magukat ezekhez a krlmnyekhez, tbb folyadkot kell magukhoz vennik, gy knnyebben tudjk ptolni a vesztesget. Mindenesetben nem elegend csupn vizet inni. A verseny alatt svnyokat s skat is veszt a versenyz a hatalmas hsgben, olyan folyadkot kell fogyasztani ami magas koncentrciban tartalmaz elektrolitokat. Ezen s a tovbbi versenyhtvgk alatt a piltknak szigor tkezsi tervre. A folyadkfelvtelt az estk s az egsz htvge alatt folytatni kell. Egy msik idznhoz val alkalmazkods fizikailag s pszichikailag is megviseli az embereket. Egy knny fitneszprogram, egy megfelel alvsi ritmussal s megvltoztatott tkezsi tervvel kombinlva a legmegfelelbb. Minl jobban felkszti a pilta a szervezett, annl knnyebben veszi a stresszhelyzeteket. Az emberi szervezetnek 3-4 nap szksges mire a veszlyes, hatalmas hsget megszokja. Fernando miutn megrkezett Maljziba az edzjvel teniszezett. Lewis Melbourne-bl Thaifldre utazott, ahol edz -s fitneszgyakorlatokat vgzett.
Fernando Alonso: "J szezonkezds volt. Tudjuk, hogy nem vagyunk egy szinten a Ferrarival, de a legjobb eredmny elrsre treksznk. A szezon kezdete fontos volt. Sok pontot szereztnk, s felllhattunk a dobogra is. A sepangi plya egy technikailag ignyes plya. A gyors kanyarokba j egyensly s aerodinamika kell. Ausztrlia ta sok mindent tettnk, a tvolsg cskkent. J az emlkezetem Sepangrl - 2005-ben nyertem itt, tavaly msodik lettem. A verseny nagyon megfesztett a csapat szmra s extrm dolgokat ignyel. Mgjobban felkszltnk, s Melbourne ta vrjuk a kvetkez versenyt." |
Lewis Hamilton: "Nekem nagyon tetszik a plya. A kanyarok furfangosak s ez j ritmust ad. A plya nagyszer s izgalmas verseny lesz. A tesztvezetsen nhny belltst vgeztnk el az autn a kvetkez versenyhtvgre. Ezen a plyn is sokat tanultam s mr alig vrom a versenyt. Az n ausztrliai versenyem egy lomstart volt Forma1-es karrierem kezdtn, de tudom, hogy nem mindig mentem jl. A tvolsg cskkent a Ferrarihoz kpest, Fernandoval mindent megtesznk Maljziban." |
Martin Whitmars, csapattulajdonos: "rlnk, hogy a cscsteljestmny kzelben vagyunk, ezt mg tovbb kell nvelnnk. Sok tapasztalatot gyjtttnk az MP-22-vel, s szeretnk mginkbb nvelni a teljestkpessgnkn. Tovbbra is rvnyes, hogy kemnyen s koncentrltan kell dolgoznunk. Fernando s Lewis remekl debtlt a szezonkezdsen a csapattal s intenzven dolgozunk azon, hogy a lendletnket a tovbbi versenyekre magunkkal tudjuk vinni." |
Norbert Haug, Mercedes-Benz Motorsport fnk: "A msodik s harmadik hellyel jl kezdtnk Melbourne-ben, s vrjuk a kvetkez versenyt. Szvesen emlksznk Kimi Rikknen els futamgyzelmre, mely 2003-ban Sepangban volt. Mrcius 27-tl 30-ig Sepangban teszteltnk, kszltnk az idny msodik versenyre, tovbb dolgoztunk a legjobb technikai belltsokon. A sepangi plyhoz egszen ms belltsokra van szksg. A leveg hmrsklete 40 fok krl van, a leveg pratartalma megviseli a techinkt s a motorokat. A msodik versenyhtvge kvetkezik. Ezen nehz krlmnyek kztt a krk 70 szzalkban teljes gzzal kell haladni. A verseny egyike a legnehezebb futamoknak az vben s nagyon ignybeveszi a piltkat. Maljziban az v ezen szakaszban kzismerten vltoz az idjrs - gy j az esly arra, hogy a pilta a verseny sorn gy rezze magt, hogy szaunban l." |
|