Hrek : A FIA bejelentette a jv vi szablymdostsokat |
A FIA bejelentette a jv vi szablymdostsokat
Birki Istvn 2004.10.23. 19:34
A FIA kzlte a jv vi vltozsokat. Kerk cserknem lesznek a futamok alat.
A 2005-s vadtl nem lesznek kerkcserk a futamok alatt, valamint a nagy autgyrtl nemtetszse ellenre, bejnnek a 2.4 literes V8-as erforrsok is.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg a tegnapi nap nyilvnossgra hozta a 2005-s vadra vonatkoz szablymdostsokat, melyeket nknyesen hozott meg, miutn a csapatok technikai szakembereibl ll Technikai Munkacsoport (TWG) nem tudott megllapodni a korbban javasolt hrom csomagrl.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg mg a szezon kzepn felkrte a TWG-t, hogy dntse el, az ltaluk javasolt hrom technikai csomag kzl melyiket ltjk elfogadhatnak a jv vre. Azonban mivel a TWG szeptember 6-i lsn ezt nem tudta eldnteni, a FIA nknyesen hozta meg vgs dntst.
Miutn a csapatok technikai szakembereibl ll tancs szeptemberi tallkozjn 7:3 arnyban a msodik csomagot fogadta el – ami nem volt rvnyes, mivel ahhoz az kellett volna, hogy legalbb nyolcan egyetrtsenek az gyben –, a FIA erre val tekintette ezt a csomagot lptette letbe.
A Formula-1 irnyt szerve ltal korbban javasolt vltoztatsok mindhrom csomagban helyet kaptak azonban nem egyenl sllyal.
Az els csomag adta a legnagyobb szabadsgot az aerodinamika tern, m a motorra a lehet legszigorbb korltozsok vonatkoztak; a msodik csomag az aerodinamika tern tartalmazta a legnagyobb megszortsokat, mg a motorra enyhbb szigortsok vonatkozta; a harmadik csomag komolyabb aerodinamikai megktseket tartalmazott, de a 2.4 literes V8-as motorokra ugyanazokat a szablyokat alkalmazta, mint a jelenleg is hasznlt 3 litere V10-esekre.
2004. oktber 21-n a Motorsport Vilgtancsa nknyesen a msodik, azaz az aerodinamika komoly korltozst magban foglal csomagot vlasztotta a 2005-s vadra.
A msodik csomag a kvetkezket tartalmazza, melyek 2005. mrcius 1-tl lpnek majd letbe:
Karosszria: A karosszria elemeinek megvltoztatsa, mely magban foglalja az els szrny megemelst, a hts szrny elrbb helyezst, valamint a diffzor magassgnak cskkentst. Emellett a hts kerekek eltti karosszria rsz formjt is meghatrozzk.
Magyarzat: A lgellenlls megvltoztatsa nlkl, a leszorter vlheten 20%-al cskken majd.
Abroncsok: Egy garnitra gumi az idmrre s a versenyre, ami azt jelenti, hogy a futamok kzben nem lesz kerkcsere.
Magyarzat: Emiatt a csapatok knytelenek lesznek kemnyebb sszettel abroncsokat hasznlni, ami cskkenteni fogja majd a kanyarvteli sebessget.
Motorok: Egy motornak legalbb kt versenyhtvgt kell kibrnia.
Magyarzat: Ezzel a motorok teljestmnye cskkenni fog.
A 2006-os esztendben pedig megjelennek majd a 2.4 literes V8-as erforrsok, melyeket azrt knytelenek bevezetni – sok autgyr nemtetszse ellenre -, hogy cskkentsg a lassan mr 1000 lers motorok erejt.
Az 1994-es hallos balesetek utn a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) ppen azrt trt t az akkoriban hasznlt 3.5 literes erforrsokrl a 3 literesekre, hogy a teljestmnyt cskkentsk, ezzel biztonsgosabb tve a sportot. Akkor a gyrtk gretet tettek, hogy semmikppen nem mennek majd 650 ler fl, amit, mint jl tudjuk nem tartottak be.
A kiscsapatok megmentse rdekben, akik vlheten nem tudjk majd megvenni az j 2.4 literes motorokat, a FIA klnbz szankcik ellenben megengedi, hogy tovbb hasznljk a 3 literes V10-eskete.
|