Hrek : Schumacher: A GPDA leteket mentett |
Schumacher: A GPDA leteket mentett
Birki Istvn 2004.12.08. 19:52
Azonban tovbbi vltoztatsokra van szksg
A Versenyzk Szvetsge (GPDA) remek munkt vgezett a Formula-1 biztonsgosabb ttelben, s ezzel emberleteket mentett, mondta a htszeres vilgbajnok, Michael Schumacher kedden.
A GPDA 10 ves fennllsnak vforduljn, melyet 1994-ben Ayrton Senna s Roland Ratzenberger tragikus halla utn alaktottak t, Schumacher elmondta, a szvetsg szoros egyttmkdsben ll a Nemzetkzi Automobil Szvetsggel (FIA), hogy a sportot mg biztonsgosabb tehessk.
„Mint versenyz, az n vlemnyem szerint, a GPDA nlklzhetetlen a FIA szmra, hogy sikeresen vizsglhassa a baleseteket.” – mondta Schumacher, aki 1994 ta a GPDA igazgatja. „Hatalmas segtsget nyjtunk mind a versenyplyk, mind a kzti autk biztonsgnak nvelsben.”
Michael, aki 1999-ben a Brit Nagydjon Silverstone-ban ketts lbtrst szenvedett, nagyon meg van elgedve a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) ltal kezdemnyezett szablymdostsokkal, melyeket a biztonsg nvelse rdekben gondolt ki.
„Boldog vagyok, hogy az emberek ilyen eredmnyesen tudnak egytt dolgozni a GPDA s a FIA szoros egyttmkdsben.” – folytatta a nmet versenyz. „Munknk tbb plyn nyilvnvalan ltszdik, s magabiztos vagyok, hogy sok slyos s vgzetes balesetet is el tudtunk hrtani a segtsgnkkel.”
A Versenyzk Szvetsge az 1994-es San Marino-i Nagydj utn lett tszervezve, mikor egy htvge alatt lett vesztette Ayrton Senna s Roland Ratzenberger. Ez egyfajta vzvlaszt volt a sportban, s a Formula-1-ben a biztonsg krl forgott minden.
Azonnali vltoztatsokat eszkzltek, a leszortert cskkentettk, s a motorok mrett 3.5 literrl a jelenleg is rvnyben lv 3 literesekre redukltk. A trstesztek mg preczebbek lettek, s a plyknak tbb mdostson t kellett esnik.
A versenyzk nemrgiben pedig a HANS rendszer viselsre lettek ktelezve, mely szerkezet az esetleges tkzs kvetkeztben megvd a nyakukat s a fejket a srlsektl.
|