Hrek : A Ferrari technikai KO-val gyztt |
A Ferrari technikai KO-val gyztt
Birki Istvn 2005.06.20. 06:00
A vilgbajnoki cm tartja gy gondolja, ha mindegyik csapat rszt tudott volna venni a megmrettetsen, akkor is megszerezhettk volna a gyzelmet, br ktsgkvl nehezebb lett volna a feladatuk. gy rzik Amerika elvesztette F1-es rajongit.
A Ferrari alakulata idei els kettsgyzelmt aratta Indianapolisban azt kveten, hogy egyik Michelin abronccsal elltott istll sem vett rszt az Amerikai Nagydjon. A Scuderia gy gondolja, hogy amgy is nyerhettek volna, hiszen minden eddiginl ersebb volt a csomagjuk, s az F2005-snek fekdt a plya.
A vezetsg sajnlja, ami trtnt, de rl a sikernek, hiszen Amerikai a Ferrari legnagyobb piaca. A versenyzk szerint eddig sem volt kedvelt a Formula-1 a trsgben, s ez a jvben sem fog megvltozni.
Jean Todt, sportigazgat: „Ez volt az els gyzelmnk az idei vben, s egybl kettsgyzelmet arattunk igen furcsa krlmnyek kztt. Ha a mai eredmnyt a boxba tltetjk, akkor azt mondhatjuk, hogy technikai KO-val nyertnk. Elg kemny csatt vvtak versenyzink, br a mai nap f clja az volt, hogy problmk nlkl clba hozzuk autinkat, brmilyen sorrendben. Boldog vagyok, hiszen ez a csapat 100. gyzelme azzal az autval, melyet Rory Byrne irnytsa alatt ksztettnk el, mg az n kzremkdsem alatt a 80. elssg. A Ferrari szmra fontos ez a gyzelem, hiszen Amerika a legnagyobb piacunk. rm volt ltni, hogy a krlmnyek ellenre is sok rajongnk volt a versenyen, s rengeteg gaskod paript hoztak magukkal a fanatikusok. Megdbbentettek a mai nap esemnyei, azonban nem szeretnk errl nyilatkozni, hiszen nem az n hatskrm. A Bridgestone fantasztikus munkt vgzett. Mg 10 verseny van a bajnoksg vgig, s mint mindig, most is a legjobb tudsunk szerint fogunk dolgozni, hogy elrjk cljainkat.”
Michael Schumacher, 1. hely: „Klns verseny volt a mai, megdbbent volt ltni, hogy a tbbiek bellnak a boxba. Aztn Rubens s n kemnyen hajtottunk – csak mi ketten voltunk versenyben. Termszetesen nem ez a legjobb mdja annak, hogy versenyt nyerjen az ember, s a rajongkat is nagyon sajnlom. Azonban boldog vagyok, hogy a trtntek ellenre is sok rajongnk megvrta a futam vgt. Bosszant volt, hogy nem kzdhettnk msokkal, mivel vlemnyem szerint mg akkor is megnyerhettk volna a versenyt, mivel igen ersek voltunk. A mai szituci nem rintett minket, gy nem is ismerem a rszleteket, mi zajlott a httrben. Azonban tudom, hogy mi azokat a gumikat otthon hagytuk, melyek jobban teljestettek, de a teherbrsuk kisebb volt, hiszen a Bridgestone mrnkeivel jl tudtuk, hogy nem lesz egyszer ez a futam az abroncsok szempontjbl. Elvesztettem a vezetst Rubens-szel szemben, mivel elg hosszra nylt a killsom, azt kveten, hogy meg kellett vizsglnunk az egyik hts abroncsomat, mikzben Rubens kemnyen hajtott.”
Rubens Barrichello, 2. hely: „Szomor nap volt ez a rajongk szmra s borzalmas volt ltni, hogy a tbbiek a boxba hajtanak, de biztos vagyok benne, hogy komoly volt a problmjuk. Csaldott vagyok, hogy nem tudtam megszerezni a 10 pontot a mai nap. Ahogy elhalsztam Michael ell az elssget, kemnyen hajtottam, sikerlt a klnbsget is nvelnem, mg a kihajtsom is remek volt. Megprbltam eltte maradni, de nem sikerlt. A Bridgestone s a Ferrari nagyon kemnyen dolgozott, gy szerintem amgy is nyertnk volna. A leggyorsabb aut a mink volt, gyorsabb voltam a rajtnl Michaelnl is, de nem tudtam befogni. A Formula-1 soha nem volt valami kedvelt az Egyeslt llamokban, azonban most egyre npszertlenebb lesz szerintem.”
Ross Brawn, technikai igazgat: „Semmi problmnk nem volt a versenyen, s a gumik is egyenletesen teljestettek. Versenyzink kemnyen hajtottak, s nem kmltk egymst, majd a msodik killsnl igen izgalmas esemnyek trtntek. Megprbltuk a legjobb formnkat mutatni ebben a nehz helyzetben. A killsoknl igen vatosak voltunk, mivel volt elg idnk.”
|