Hírek : Az új Ferrarit már januárban pályára küldhetik |
Az új Ferrarit már januárban pályára küldhetik
Pisti 2005.10.07. 20:08
Bár a Ferrari már tradicionálisan az egy évvel korábbi modellel kezdi meg az évet, 2006-ban ez nem lesz lehetséges a motorszabályok megváltozásával, így az olasz alakulat már január közepén pályára szeretné küldeni legújabb versenygépét.
A Ferrari bízik benne, hogy 2006-os versenygépét már januárban pályára küldheti, vallotta be a csapat technikai igazgatója, Ross Brawn.
„A motort már kipróbáltuk egyik hibrid autónkban, és tovább folytatjuk annak futtatását az elkövetkezendő négy-öt hónapban.” – mondta a riporterek kérdésére válaszolva Japánban.
„Terveink szerint már januárban pályára küldjük az új modellt, így hamarabb elkészülhet, mint a korábbi autónk. A motor minden bizonnyal az egyik leghosszabb életű egység lesz, melyre szükségünk is van a következő évben. Továbbfejleszthetőre tervezzük, hogy a változtatásokkal újabb lehetőségeket aknázhassunk majd ki.” – magyarázta Brawn.
Elmondása szerint az új motorspecifikációt az évad végén véglegesítik, majd pedig már január közepén az új autóba integrálva pályára is küldhetik.
Bár a versenynaptárat még nem véglegesítették, a legfrissebb információk szerint március 12-én, Bahreinben indul útjára a 2006-os Formula-1-es szezon.
A Ferrari az idei évet a 2004-es világbajnok autójával kezdte meg, azonban idén erre nem lesz lehetőségük, hiszen az új szabályok értelmében a 3 literes V10-es motorokról át kell térni a kisebb, 2.4 literes V8-as egységekre.
Az olasz alakulat számára szörnyűen sikerült az idei évad, hiszen mindössze csak egy alkalommal állhattak fel a dobogó legmagasabb fokára, azt is az emlékezetes Amerikai Nagydíjon, ahol a Michelin visszalépését követően hat autó indult útjára a versenyen.
A hétszeres világbajnok, Michael Schumacher vélhetően az idei szezon végeztével hosszabb pihenőre vonul, és csak januárban ül újra volán mögé, mely Brawn szerint semmiképpen nem fog változni.
„Lehetséges, de nem szükséges Michaelt volán mögé küldenünk csak azért, hogy leellenőrizze, megbízható-e a versenygép.” – mondta.
„Úgy gondolom, hogy a motor még igen kezdeti fázisban van, a feltérképezésen és a finomra hangoláson van most a hangsúly, és Michaelnek szüksége van a pihenőre úgy, ahogy mindenkinek.”
„Szokás szerint Michaelnek egy hónapra, vagy hat hétre van szüksége ahhoz, hogy Formula-1 mentes környezetben feltöltődjön, így egészen addig nem fogjuk őt bevetni, míg az nem létfontosságú.”
|