Hírek : Gyengén kezdett a Super Aguri Barcelonában |
Gyengén kezdett a Super Aguri Barcelonában
Pisti 2006.02.22. 19:43
Nem egészen három héttel a szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt, a Super Aguri F1 versenyistálló kedden megkezdte első nyilvános tesztprogramját a spanyolországi Barcelonában, ahol Takuma Szato dolgozott az SA05-ös modellel.
Ugyan a csapat az elmúlt héten már kipróbálta a 2002-ben használt Arrows A23-as típusjelű modell alapjain nyugvó versenygépet az Angliában fekvő kemble-i reptéren, tegnap kezdte meg első nyilvános tesztprogramját Barcelonában
Szato első napja azonban nem volt felhőtlen, hiszen autója három kör megtételét követően egy hidraulikus probléma miatt megállt a pályán, aminek következtében rengeteg időt kellett a boxban töltenie. Amire a szerelők megoldást találtak a problémára, az eső már szakadt a katalán ringen, így a japán versenyző öt kör után kicsúszott és többet már nem hajtott ki a pályára.
Mindezek ellenére Szato roppant boldog volt, hogy jelen lehetett Barcelonában. „Fantasztikus dolog, hogy itt lehetünk” – mondta a japán versenyző első tesztnapját követően az F1Racing.net internetes szaklapnak adott nyilatkozatában.
„Ez egy fantasztikus pillanat volt az egész csapat számára” – folytatta. „A gárda összes tagja éjjel nappal azon dolgozott, hogy meg tudjuk kezdeni a héten a tesztelést. Az első bemelegítő kör igen különleges volt számomra. Sajnos voltak problémáink, így nem tudtunk elég kört megtenni. Az autó egy nagyon régi konstrukción nyugszik, és bár megpróbáltuk a legtöbbet kihozni belőle, reálisan kell látnunk a helyzetet. Az, hogy a mai nap itt lehettünk, hihetetlen dolog. Elsődleges célunk most az, hogy az autó rajthoz állhasson a Bahreini Nagydíjon.”
Mivel Szato az elmúlt években az igen versenyképesnek számító BAR-Honda alakulatánál dolgozott, az idei szezon visszalépés lesz számára, hiszen a Super Aguri semmilyen tekintetben nem érhet a brackley-i bázisú gárda nyomába – bár motorjukon, melyet a Honda szállít nekik, nyilvánvalóan semmi nem fog múlni.
„Természetesen az idei év minden tekintetben más lesz, mint amihez a Hondánál hozzászoktam. Ez egy teljesen új kihívás mindannyiunk számára. Egy pilóta mindig versenyképes autót szeretne, de rengeteg hely van a fejlődésre.”
Annak ellenére, hogy egyik pillanatról a másikra képtelenség felépíteni egy sikeres csapatot, a Super Aguri keményen küzdött azért, hogy részt vehessen az idei bajnokságban. Arra a kérdésre, hogy miért nem vártak a 2007-es idényig, és készültek fel jobban debütáló évükre, Szato a következőket mondta: „Mivel a szabályok gyökeresen megváltoztak, mindenki úgy látta, hogy ez a legmegfelelőbb év a belépésre.”
A leafieldi központú csapat ugyan a tervek szerint az Európai futamok nyitóállomásán, a San Marinoi Nagydíjon már be szeretné mutatni saját tervezésű, és építésű modelljét, Szato elmondta, egyelőre fogalmuk nincs arról, mikorra készül el az SA06-os.
„Egyelőre nem tudjuk, mikor érkezik meg az új autó, de reméljük, hogy az Európai versenyeken már azzal állhatunk rajthoz, ám ahogy mondtam, nincsenek erről pontos információim” – tette hozzá Takuma.
A gárda főmérnöke, Mark Preston így folytatta: „A keddi teszt elsődleges célja az volt, hogy az SA05-ös elektronikai-, hidraulikus-, és fékrendszerét leellenőrizzük. Bár a megbízhatóságunk nem volt valami jó, azért vagyunk itt, hogy megoldást találjuk a felmerülő problémákra.”
„A reggeli tréningünket egy kisebb hidraulikus probléma hátráltatta, melyet hamar megoldottunk. Azonban mikor délután ismét pályára gördültünk, már vizes aszfalt fogadott minket. Taku miközben a kipörgésgátló szoftverét tesztelte, a visszafordítóban megpördült, ám szerencsére az autója nem sérült meg.”
„Bár vissza tudott térni a pályára, a hidraulikus rendszer ismét megadta magát, így be kellett fejeznünk programunkat.”
|