Hírek : Rosberg: Már a Forma-1-sem a régi |
Rosberg: Már a Forma-1-sem a régi
Pisti 2006.03.25. 09:30
Keke Rosberg a Welt am Sonntag-nak adott interjújában elmondta, hogy míg az ő idejében az egymással vívott csaták számítottak, manapság már az dönt, hogy ki milyen tökéletes kört tud menni a számítógéppel vezérelt autóval.
Keke Rosberg 1978 és 1986 között élte karrierje legszebb éveit. A finnek kiválósága ebben a nyolc éveben versenyezett a Forma-1-ben, ötször nyert versenyt, sőt 1982-ben ő lett a világbajnok.
Egy furcsa rekordot is magáénak mondhat Rosberg. Ő \"ugrott a legnagyobbat\" a Forma-1-ben. Miközben 1981-ben egyetlen pontocskát sem tudott összekaparni, rá egy évre már világbajnokként ünnepelték. Később Rosberg J.J. Lehtót és a kétszeres világbajnok Mika Häkkinent menedzselte, most pedig fia Nico pályafutását egyengeti.
Rosberg abban a kivételezett helyzetben van, hogy fia révén rálátása van a mostani viszonyokra, miközben a nyolcvanas évek Forma-1-ét \"saját bőrén érezékelte\". Keke a Welt am Sonntag-nak adott interjújában elmondta, hogy nagyon sokat változott a száguldó cirkusz arculata az eltelt 20 évben.
„A mi időnkben 90 százalékban a tehetség számított, a többi a taktikán múlt. Niki (Lauda; a szerk.) talán kevesebb tehetséggel volt megáldva, de annál több taktikai érzékkel. Manapság egy számítógép mellett felnövő generáció versenyzik és elég jól kiértékeli a telemetrikus adatokat. Minden be van előre programozva, az autóban és a garázsban is. Mielőtt kikanyarodnak a boxból, a mérnökök már előre megmondják, körülbelül milyen időt fog menni a pilóta és általában ez be is jön!”
„Úgy gondolom, hogy Räikkönen, Alonso és Schumacher is ugyanakkora élvezetét leli a versenyzésben, mint annak idején mi. Azzal a különbséggel, hogy számukra az a lényeg, hogy egy tökéletes kört tudjanak menni. A mi időnkbe az volt az élvezet, hogy egymás ellen, fej-fej melletti csatát vívtunk és nagyívben tettünk rá, hogy milyenek a köridőink” - mondta el az 57 éves világbajnok.
Rosberg sajnálja, hogy a pilóták tehetsége egyre kisebb mértékben számít.
„Akkoriban a pilóta volt a középpontba, és jó ha 20 szerelőm volt, akik felkészítették a kocsit. Ma 70-en dolgoznak egy autón. Nem volt kipörgésgátló, semmi számítógép és telemetrikus adatok. Az egyetlen adatrögzítő a pilóta volt és neki kellett megmondani, mit hogy állítsanak az autón. A szerelők alig várták, hogy kiszálljon a versenyző az autóból és elmondja, hogy hogyan viselkedett az általuk beállított gépezet a pályán” - zárta Rosberg.
|