Hírek : A FIA kitart a motorok befagyasztása mellett |
A FIA kitart a motorok befagyasztása mellett
Pisti 2006.06.09. 17:45
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra is hajthatatlan, és minden erejével a motorok teljes befagyasztása mellett van, noha a nagyvállalatok bíznak benne, hogy a hétvégén kompromisszumot köthetnek az irányító testülettel.
A FIA elnöke, Max Mosley a Brit Nagydíj pénteki sajtókonferenciáján elmondta, ha a nagyvállalatok nem tudnak megegyezni a hétvégén a motorkérdésben, a szövetségnek nem marad más választása, mint az, hogy saját terveiket érvényesíttessék.
"A már korábban közzétett szabálymódosítási javaslataink középpontjában áll a motorok három éves befagyasztása" - mondta Mosley. "Voltak megbeszélések, hogy enyhíteni kellene ezeken a szabályokon, azonban egyelőre nem született egyetértés az ügyben."
"Ragaszkodunk az általunk javasolt szabályokhoz, melyeket már március 28-án nyilvánosságra hoztunk. A motorfejlesztések betiltásának hátterében egyértelműen a költségek drasztikus csökkentése áll."
Mosley azt is elárulta, hogy a FIA megvizsgálta a csapatok korábbi "Maranelloi Egyezményként" ismert javaslatát, azonban úgy ítélte meg, hogy a motorok három éves befagyasztásával sokkal több pénzt takaríthatnának meg a nagyvállalatok.
"Mikor elvégeztük a számításokat, akkor az jött ki, hogy a költségek évente 15 millió Euróval lennének nagyobbak annál, mint ha befagyasztanánk a motorokat. A jelenlegi motorok fantasztikusak, 19.500 fordulaton pörögnek, megbízhatóak, és elég erősek. Szóval meggyőződésem, hogy ezekkel az egységekkel a továbbiakban is jól lehetne dolgozni."
"Egyelőre nem is tárgyalunk másról, ami a befagyasztást illeti" - tette hozzá Mosley.
A FIA elnöke azok után mondta mindezt, hogy a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen elhintette, bízik benne, hogy a hétvégén egy kompromisszumos megoldás születhet a nagyvállalatok és a szövetség között.
"Bízom benne és magabiztos vagyok, mert Monacóban eredményes megbeszéléseket folytattunk a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékeseivel, és számomra úgy jött le, hogy ha sikerül a nagyvállalatokkal együtt egy közös javaslatot kidolgoznunk a költségek csökkentésére, akkor a FIA készen áll a további tárgyalásra" - mondta Theissen az Autosport-nak.
"Biztos vagyok benne, hogy a nagyvállalatok egy megfelelő javaslattal állnak majd elő, mely szintén tartalmazni fog néhány helyen megszorításokat."
Mosley hozzátette, bízik benne, hogy a jövőben teljesen megváltoznak majd a motorokra vonatkozó előírások. "Egy teljesen más szabályrendszert szeretnénk bevezetni, ahol nem a motorok kapacitását határoznánk meg, hanem azt, hogy mennyi energiát használhatnak fel" - mondta. "Rengeteg megoldás létezik erre, melyet a beszállítók sokkal jobban ismernek, hiszen a közúti autóikban is ezt a technikát használják."
"Azt szeretnénk, ha a nagyvállalatok tennének javaslatot az új formulára."
Mosley azt is tisztázta, a FIA nem akarja már a következő évtől befagyasztani a motorokat. "Nem lenne értelme, ha a jelenleg is folyó kutatásokat megszüntettetnénk, és a nagyvállalatoknak vissza kellene térniük a 2006. májusában bemutatott konstrukcióhoz."
|