Hírek : A Ferrarinak fordulópont volt a Német GP |
A Ferrarinak fordulópont volt a Német GP
predatorman 2006.08.03. 14:19
A Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn szerint a Német Nagydíj fordulópont volt az olasz gárda életében, ugyanis Alonsónak még legalább egyszer meg kell vernie Schumachert ahhoz, hogy világbajnok legyen.
Michael Schumacher zsinórban harmadik győzelmét aratta a Német Nagydíjon, mellyel tizenegy pontra megközelítette a bajnokág élén álló Alonsót, aki a Renault-val csak az ötödik helyet szerezte meg.
A német versenyző az elmúlt három futam leforgása alatt 14 pontot faragott hátrányából Alonsóval szemben, miközben már csak hat futam van hátra az idei bajnokságból. Bár eddig Alonsónak elég lett volna minden egyes hátralévő futamot Schumacher mögött a második helyen befejezni, most ez már nem lesz elég ahhoz, hogy megszerezze az idei bajnoki trófeát.
A Renault bajnokának tehát versenyben is meg kell vernie riválisát ahhoz, hogy a végén ő örülhessen - ami Brawn szerint fontos változás a világbajnokság szempontjából.
"Úgy gondolom, hogy ez már magában is hatalmas fegyvertény, hiszen mostantól kezdve legalább egyszer meg kell vernie minket ahhoz, hogy bajnok legyen" - mondta Brawn. "Mind matematikailag, mind lélektanilag hatalmas jelentősséggel bír ez a tény. Nem mondom, hogy fantasztikus volt a verseny, de az eredmény annál inkább kielégítő volt számunkra."
A vasárnapi verseny volt az első az idei évben, mikor Alonso egy kört sem tett meg az élen, míg a tavalyi Magyar Nagydíj óta először fordul elő, hogy egyik Renault pilóta sem állhatott fel a dobogóra. A Renault kétségkívül gyengén teljesített Németországban, amit sokan annak tudnak be, hogy a franciák az idei évben először nem használhatták saját fejlesztésű ellensúlyos lengéscsillapító rendszerüket, mely elemzők szerint körönként akár 3-4 tizedmásodpercet is hozott nekik.
Ennek ellenére Brawn úgy gondolja, hogy a Renault nem az új konstrukció betiltása miatt bukdácsolt. A szakember sokkal inkább a Ferrari fantasztikus fejlesztéseire hívta fel a figyelmet, mintsem arra, miben volt gyengébb a hétvégén a Renault.
"Én nem tudom megmondani, hogy mennyit vesztettek a rendszer kiiktatásával, erre ők tudják a választ" - folytatta Brawn. "Pár versennyel ezelőtt elmondtam, hogy bár rengeteg fejlesztést bemutattunk az elmúlt időben, ezek csak akkor fognak valóban meglátszani a teljesítményünkön, ha az abroncsaink végre jók lesznek."
"Komoly fejlesztésekkel érkeztünk az elmúlt versenyeke, aerodinamikai és mechanikai elemeket mutattunk be. Előrukkoltunk egy új hátsó felfüggesztéssel, és az elmúlt versenyeken sokat finomítottunk rajta. A srácok kimagasló munkát végeztek. Azonban ahogy az abroncsok jók lettek, ezek a fejlesztések hihetetlenül erőssé tették az autót."
|