Hírek : Ferrari: Rubens az első, Michael az utolsó |
Ferrari: Rubens az első, Michael az utolsó
Birki István 2004.09.25. 12:36
Vajon mi lehetet a hiba M Schumi kocijával?
Még nem tudni, mi okozta Schumacher megpördülését
A Ferrari alakulata felemás érzelmekkel várja a holnapi első Kínai Nagydíjat. A csapat brazil versenyzője, az Olasz Nagydíj győztese, Rubens Barrichello az első helyet kaparintotta meg, míg Michael az utolsó helyre szorult, miután az első kanyarban megpördült, és nem tudott mért kört teljesíteni.
A német versenyző problémáját már vizsgálja a csapat, aki még nem biztos abban, vezetői, avagy technikai hiba okozta a kicsúszást. A vezetőség azonban nincs elkeseredve, hiszen Monzában is megmutatták, hogy az utolsó helyről is fel lehet állni a dobogóra, és még a versenyt is meg lehet nyerni.
Rubens Barrichello, 1. hely: „Tudtam, hogy megszerezhetem az első helyet a rajtrácson, de nem tudtam, mire képes Michael, így kemény küzdelmet vártam. Aztán megpördült, amit nem tudtam hova tenni, hiszen nem látni tőle gyakran ilyet. Fantasztikus a pálya, a kanyarok ívei mind másak, így nem nehéz hibát véteni. Ami a gyorskörömet illeti, az autó egyensúlya remek volt, az abroncsok jól muzsikáltak. Különösen a második szektorban voltam gyors, ahogy azt már tegnap is tapasztaltam. Ami a versenyt illeti, mindenkinek új tapasztalatot fog szerezni. A pálya tapadása egyre nagyobb, így érdekes versenyt jósolok, sok előzéssel. Igen erősek az abroncsaink, így a tiszta pályán még gondunk volt a szemcsésedéssel, de ez holnap nem okozhat gondot a pálya egyre jobb állapota miatt.”
Michael Schumacher, mért kör nélkül: „Nem vagyok benne biztos, mi történt az autómmal, mikor megpördültem. Általában már megszoktam, hogy az első kanyarban alulkormányozottsággal kell megküzdenem, de a reggeli edzés óta nem változtattunk semmit a beállításokon. Jelenleg az adatok nem adnak választ a történtekre, de vizsgáljuk az ügyet. Nem tudom, hogy az én hibám volt-e vagy sem. Nehéz megmondani, mit fogok kezdeni holnap az utolsó helyről rajtolva. Egy azonban biztos, nagy kihívás lesz. Monzában is át kellett verekednem magam az egész mezőnyön, ám remélem ez lesz az utolsó ilyen alkalom a szezonban, hogy ezt kell tennem. Nem vagyok dühös, csak csalódott.”
Jean Todt, csapatvezető: „A kvalifikáció teljesen máshogy sült el a két versenyzőnk számára. Ez első helyen áll Rubens, remek teljesítményének köszönhetően, míg Michael a kicsúszása után a mezőny végéről rajtolhat. Jelenleg még nem tudjuk, hogy mi történt az első kanyarban, de már analizáljuk az adatokat. Természetesen jobban örültünk volna, hogy pirosba öltözik az egész első sor, azonban a pole-nak is nagyon örülünk. Holnap kemény versenyre számítunk, főleg, hogy az egyik pilótánk az utolsó helyről indul, így nagyobb lesz a kihívás számunkra, mint az általában szokott lenni. Autónk, a motor, és a Bridgestone abroncsok versenyképesek, és mi mindent beleadunk majd, hogy jól szerepeljünk a kínai közönség előtt, valamint megköszönjük a szervezők remek munkáját.”
Ross Brawn, technikai igazgató: „Fantasztikus teljesítményt nyújtott Rubens. Keményen dolgozott az autón a hétvége alatt, és úgy gondolom, hogy remek beállításai vannak a versenyre. Véleményem szerint a stratégiánk is jó, így nem lehet gond. Egyelőre nem vagyunk biztosak benne, mi történt Michaellel, aki szintén komoly eséllyel indult a pole pozícióra. Ami azt illeti, át kell szerveznünk a stratégiáját, vissza kell hoznunk az élre, így érdekes verseny elé nézünk. Azonban Monzában is megmutattuk, hogy nem adjuk fel soha. Szórakoztató verseny lesz a holnapi.”
|