Hírek : Baumgartner átvészelte a kínai korcsolyázást |
Baumgartner átvészelte a kínai korcsolyázást
Birki István 2004.09.25. 12:45
Vasárnap nagy küzdelem lesz.
Vasárnap minden a gumikon múlik majd
Baumgartner Zsolt számára nehéz pillanatokat hozott az első Kínai Nagydíj időmérő edzése a meglehetősen impozáns sanghaji pályán. A Minardi magyar versenyzője a pénteki remeklést követően új motort kapott, és a gumiválasztás terén is akadtak változások, így merőben másként viselkedett a Minardi, mint előző nap. Mindez jól látszott mindkét Minardi versenyző időmérő körein, hiszen több alkalommal is megcsúsztak a remek vonalvezetésű, de még meglehetősen piszkos pályán.
Zsolt az első időmérő kör végén csúszott meg komolyabban, de egy bravúros korrekcióval pályán tudta tartani az autót. Mindez nem sikerült a második időmérő körben csapattársának Gianmaria Bruninak, aki megpördült és nem tudott mért kört produkálni. Zsolt így a vasárnapi versenynek várhatóan a 18. helyről vághat majd neki, hiszen a hétszeres világbajnok Michael Schumacher sem tudott mért kört produkálni egy kicsúszás miatt.
„Őszintén szólva boldogabb voltam pénteken, és azt reméltem, hogy tovább fejlődünk, egyre jobban érzem majd a pályát az autóval, de sajnos nem igazolódtak be a reményeim. Ennek vélhetően a gumiválasztás is az oka, hiszen az általunk választott gumik nem igazán kedvezőek az egy körös időmérőkre.” – mondta Zsolt. „Természetesen számunkra a verseny a fontos, és ezt szem előtt tartva választottuk a gumit. Így persze így fel kellett vállalnunk azt, hogy az időmérő edzést nem a legoptimálisabb körülmények közepette teljesíthetjük. Az első időmérő köröm végén komolyan megcsúsztam, és nem volt könnyű visszahozni a pályára az autót, de végül sikerült.”
„Hasonlóképpen járt Gimmi az úgynevezett "éles" időmérő körben, de neki sajnos már nem sikerült megfognia a Minardit. Ahogy az új pályák esetében lenni szokott nagyon sok a kosz az aszfalton, és ez, valamint a választott gumikeverék már kicsit soknak bizonyult az autóink számára.” – folytatta a magyar versenyző. „A helyzet komolyságára jellemző, hogy Michael, aki hétszeres világbajnok, és emberemlékezet óta nem hibázott, ezúttal képtelen volt pályán tartani a Ferrarit. A történtektől függetlenül fontos volt a mai nap számunkra, hiszen a szabadedzéseken megtett körök során tovább szoktuk a pályát. A versennyel kapcsolatosan komoly reményem, hogy végül beigazolódik döntésünk helyessége, és a gumik terén előnyben leszünk a többiekkel szemben, azaz kevesebbet csúszkálunk, mint az időmérésen. A motorcsere miatt abban is bízhatok, hogy az autóm végig jól bírja majd, és a sportág történetének első kínai versenyén célba érhetek.”
|