Hírek : Kína GP: Barrichello Kína meghódítója |
Kína GP: Barrichello Kína meghódítója
Birki István 2004.09.26. 13:01
Rubens Barrichello nyerte a történelmi jelentőségű első Kínai GP-t. Button és Raikkönen az utolsó körben is küzdöttek a második helyért, végül a brit versenyzőt intették le előbb.
Az első Kínai futam kicsit kevesebb izgalmat tartalmazott, mint amire számítani lehetett, ám ami a biztonságot illeti a pálya rendkívül jól vizsgázott. Egyetlen ütközés vagy kicsúszás sem vezetett el a gumifalig.
A rajtot Barrichello kapta el a legjobban, eljött Raikkönen elől, aki ezt követően szinte a futam végéig a brazil nyomában volt. A kezdeti izgalmakat a két Sauber versenyző szolgáltatta. Massa láthatóan küzdött az autójával, ám sokáig nem akarózott elengedni a mögötte felsorakozó Fisichellát és Ralf Schumachert. Végül egyszerre mentek el mellette mindketten.
Michael Schumacher autójában motorcserét hajtottak végre, így a boxból vághatott neki a versenynek. Sokáig csak rendkívül kis ütemben előzgette az előtte lévőket, később pedig szinte minden lehetséges tényező a hétszeres világbajnok ellen játszott. „Rossz kezdés után erős visszaesés”, szokták mondani, és ez most az egyes számú Ferrarira tökéletesen igaz volt. Előzés közben ütközött Kliennel, majd kigyorsításnál ugyan úgy kitört az autó hátulja, mint az időmérőn. Szépen visszajött, de erre a sorozatra jött a hátsó defekt a pálya közepe utáni részen. Innen be a boxba, és persze annak ellenére, hogy már nem volt annyira sok hátra a futamból, nem merték bevállalni, hogy ne cseréljenek nála még egyszer kereket. Vagyis az elején vélhetőleg két cserésre alakított taktikát háromra növelték.
Schumachernek természetesen nem eshetett jól, hogy pont az első Kínai versenyen szenved ilyen csúfos vereséget. Az utolsó körben, tét nélkül lekörözöttként odalépett a gézpedálnak, és megfutotta a leggyorsabb kört, s így ő is feliratkozhatott az eredménytáblára.
Az élen Barrichello és Raikkönen sokáig vonatoztak együtt, de a kétcserés taktikát választó Buttonnak sikerült megviccelnie a finn versenyzőt. Sőt előbb úgy tűnt Barrichello is veszélyben van, és két új fejezet kerül a történelemkönyvbe a BAR győzelemmel, de a Ferrari elnyújtott utolsó cseréjével nem tudott mit kezdeni a brit versenyző.
A Sauberek korai házi csatája érdekesen alakult a futam végére. Felipe Massa annak ellenére csak 15 másodperces hátránnyal zárt Fisichellával szemben, hogy neki a végén egy extra kerékcserét is beiktattak. Massa ráadásul az utolsó körökben védelmi pozíciókat volt kénytelen felvenni, ugyanis David Coulthard egészen az utolsó pillanatig nyomás alatt tartotta őt.
A futam talán legnagyobb vesztesét is Coulthard tette azzá egyébként. Ralf Schumacher Alonsóval vívott, és a megérkező skót versenyző nem nagyon törődött semmivel, nagy sebességgel beleszállt a Williams hátsó kerekébe. Ralfnak azonnal ki kellett állnia, míg a McLaren egy körrel később defekt miatt kerékcserére kényszerült. A német versenyző olyannyira mérges volt az eset után, hogy majdnem berontott az autójával a McLarenesek boxába.
Az ütközésből persze többen is profitáltak. Juan Pablo Montoya, Sato és a Sauberek is sokat köszönhetnek a kakaskodóknak. Montoyának ráadásul lelkileg i sokat segített a dolog, hiszen nagyon rosszul jött volna ki, ha a balestéből felépülő Ralf ilyen csúfos csapást mér rá.
A másik Cart világbajnoknak Villeneuvenek sem sikerült túlzottan jól a versenye. A futam során sokszor 1 másodperccel is lassabb köröket rajzolt, mint csapattársa Alonso. A kanadai egy kört, Fernando pedig 30 másodpercet kapott Barrichellótól.
Ami Baumgartner Zsolt versenyét illeti nem ment rosszul a körözés az ismeretlen pályán. Már a futam elején elment csapattársa mellett, aki mondjuk ezek után sok problémával küszködött. A leglátványosabb az volt, amikor a bal első kerekét elvesztetve keresgélte a versenyen kívüli íveket.
A ponttáblázatra tekintve kiderül, hogy a BAR megerősítette második helyét a világbajnokságban, míg a Williams éppen gyengül a McLarenhez képest. A versenyzők világbajnokságában az első három hely már befagyott. Alonso negyedik helye Montoyától nincs biztonságban, míg Trulli –igazoltan hiányzik, s pontjai egálban vannak a kolumbiaiéval- ötödik helye , már a következő futamon egészen biztosan elveszik.
A Kínai GP végeredménye:
01. - Barrichello - Ferrari (B) 1h29:12.420 02. - Button - BAR-Honda (M) + 1.035 03. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) + 1.469 04. - Alonso - Renault (M) + 32.510 05. - Montoya - Williams-BMW (M) + 45.193 06. - Sato - BAR-Honda (M) + 54.791 07. - Fisichella - Sauber-Petronas (B) + 1:05.464 08. - Massa - Sauber-Petronas (B) + 1:20.080 09. - Coulthard - McLaren-Mercedes (M) + 1:20.619 10. - Webber - Jaguar-Cosworth (M) + 1 kör 11. - Villeneuve - Renault (M) + 1 kör 12. - M.Schumacher - Ferrari (B) + 1 kör 13. - Heidfeld - Jordan-Ford (B) + 1 kör 14. - Panis - Toyota (M) + 1 kör 15. - Glock - Jordan-Ford (B) + 1 kör 16. - Baumgartner - Minardi-Cosworth (B) + 3 kör
Leggyorsabb kör M.Schumacher, 1:32.238
Kiesettek:
Bruni - Minardi-Cosworth (B) 39 kör R.Schumacher - Williams-BMW (M) 38 kör Zonta - Toyota (M) 35 kör Klien - Jaguar-Cosworth (M) 12 kör
|