Hírek : A Schumachereké volt az első sor |
A Schumachereké volt az első sor
Birki István 2004.10.10. 10:43
Michael és Ralf Schumacheré volt az első sor. A legjobb eredmény a Toyota 6.helyenlévő Jarno Trulli jelentette. A harmadik helyrő a Jaguáros Mrk Webber rajtolhatot, aki jövőre a Williams BMW színeiben fog majd versenyezni.
A Ferrari elsőszámú versenyzője megszerezte az első helyet a rendhagyó, vasárnapi időmérő edzésen. A második helyen öccse Ralf, míg a harmadik helyen Mark Webber várhatja majd a piros lámpák elalvását.
Ezt is megérhettük. A FIA meghajolt valaki akarata előtt. Ma-On csak bejelentette, hogy talán látogatást tesz a pálya környékén, s máris megváltozott a hétvége rendje. „Ember tervez…” Így történt, hogy megváltozott a megváltozhatatlan, azaz mint a harmonika, összenyomódott a hétvégi program elitje vasárnapra.
Az„Időszámításunk szerint” hajnali kettőkor kezdődő időmérő edzés ráadásul nem is az unalmasabbak közül való lett, tehát az igazi f1-fanok kárpótolva lettek a korai kelés miatt.
Ami az időjárást illeti, lassan száradó pályán voltak kénytelen körözni a száguldó cirkusz mutatványosai. Rubens Barrichello kezdte meg az edzést, de mint az alábbi táblázat mutatja, ilyenkor rossz csak igazán „előző versenyt nyerni”. A Ferrari brazilja kezdte meg ugyanis a szárítást, s mire mindenki kiment a pályára, már több mint három másodpercet tisztítottak a pályán.
Az első időmérő edzés három meglepetést tartogatott.
1, Jarno Trulli időn túl autózott. Persze nem a szó szabálytalanabbik értelmében, hanem olyan szempontból, hogy Schumacher már vígan ücsörgött a boxban csípőre tett kézzel, hiszen azt hitte, hogy az Ő idejét már nem lehet felülmúlni. Ekkor jött a gyengécske Toyotával a Renaulttól kiebrudalt Trulli, és átlépte a „határt”, méghozzá nem is kicsit. Több mint fél másodperccel vette át az első időt Schumitól.
2, Juan-Pablo Montoyának valahogy egyáltalán nem feküdt a Suzuka-i pálya vonalvezetése, s csak a 18-dik helyre való időt tudott kihozni autójából, míg csapattársa a harmadikat.
3, Baumgartner Zsolt kicsit besokallt az egyik kanyarban, ám annyi szerencséje volt, hogy az autója éppen megállt a gumifal előtt, de a kavicságyból már sajnos nem tudott visszakecmeregni.
Az első edzésen az intermediete, míg a másodikon már a száraz gumik számítottak favoritnak. A pálya roppant lassan, de folyamatosan száradt. A legrosszabb helyzet a célegyenes előtti sikánnál volt, ahol a fékezést kanyarodva kell megkezdeniük a versenyzőknek. Több-kevesebb sikerrel azért nagy számban sikerült ez a mutatvány mindenkinek. Volt aki gond nélkül –pl. Coulthard- fékezte a kanyart, volt aki helyből 90 fokon fordult –Sato-, és persze volt olyan is, aki teljesen elrontotta- Barrichello.
A száraz gumik végül is mindenkinek okozott némi bosszúságot. A kigyorsításoknál a kipörgésgátló sehogy sem akart észhez térni. A hátsó kerekek minden pillanatban előzésre készen álltak. Az áldozat Felipe Massa lett, aki kicsúszott, majd be nem fejezve gyorskörét a boxba hajtott. A legszebb mutatványok Villeneuve nevéhez fűződnek, aki még a célegyenesbe forduláskor is keresgélte az autóját. A kanadai ennek ellenére megverte fiatal csapattársát Alonsót.
A kanadaihoz hasonlóan a helyi hős, a japán Takuma Sato is megverte csapattársát, rendkívüli izgalomba hozva ezzel a közönséget. Takuma az edzés vége felé meggyőző fölénnyel megfutotta a legjobb időt, s a lelátókon a több tízezer ember egyszerre kezdte lebegtetni a kicsiny zászlócskákat. Mintha az összes lelátó egy nagy legyezővé vált volna. Akkorára, hogy még maga Ma-On is szégyenkezve hajtott volna tovább, ha láthatta volna.
A hazaiak öröme azonban nem tarthatott túl soká. Jött Webber, jött a kis és a nagy Schumi, akik sorban taposták földbe a japán „álomkört”.
A nagy nevekből azért jutott a végére is. Montoya majdhogynem ismételt, bár javított 5 helyet, ez azonban így is csak a 13-dikra lett elegendő. Raikkönennek és Alonsónak sem volt nagyobb szerencséje. Mindketten Montoya lába ujján toporognak, kívül a 10-es listán.
Ezúttal Coulthard lett a jobbik „ezüsthajós” –csak az eső végett hajó, de lehet, hogy csak szörfeszka. Ő volt az az egyedüli, aki kézremegés mentesen teljesítette a „kanyarfékes” utolsó sikánt.
A kicsúszó Felipe Massán kívül a második legnagyobb negatívuma az edzéseknek, hogy Baumgartner Zsolt nem tudott autót szerezni, így mér kört sem teljesíteni a versenypályán.
Mindettől függetlenül a Schumacherekkel az élen két óra múlva elrajtolhat a mezőny Suzukában.
Az első időmérő edzés eredménye:
01. TRULLI Toyota M 1'37"716 213.938 Km/h 3 02. M.SCHUMACHER Ferrari B 1'38"397 + 0'00"681 3 03. R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'38"864 + 0'01"148 3 04. WEBBER Jaguar Cosworth M 1'39"170 + 0'01"454 3 05. PANIS Toyota M 1'40"029 + 0'02"313 3 06. SATO BAR Honda M 1'40"135 + 0'02"419 3 07. FISICHELLA Sauber Petronas B 1'40"151 + 0'02"435 3 08. BARRICHELLO Ferrari B 1'41"001 + 0'03"285 3 09. COULTHARD McLaren Mercedes M 1'41"126 + 0'03"410 3 10. BUTTON BAR Honda M 1'41"423 + 0'03"707 3 11. RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'41"517 + 0'03"801 3 12. MASSA Sauber Petronas B 1'41"707 + 0'03"991 3 13. VILLENEUVE Renault M 1'41"857 + 0'04"141 3 14. KLIEN Jaguar Cosworth M 1'42"054 + 0'04"338 3 15. ALONSO Renault M 1'42"056 + 0'04"340 3 16. HEIDFELD Jordan Ford B 1'42"434 + 0'04"718 3 17. GLOCK Jordan Ford B 1'43"682 + 0'05"966 3 18. MONTOYA Williams BMW M 1'44"370 + 0'06"654 3 19. BRUNI Minardi Cosworth B 1'45"415 + 0'07"699 3
A második időmérő edzés eredménye:
01. M.SCHUMACHER Ferrari B 1'33"542 223.485 Km/h 3 02. R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'34"032 + 0'00"490 3 03. WEBBER Jaguar Cosworth M 1'34"571 + 0'01"029 3 04. SATO BAR Honda M 1'34"897 + 0'01"355 3 05. BUTTON BAR Honda M 1'35"157 + 0'01"615 3 06. TRULLI Toyota M 1'35"213 + 0'01"671 3 07. FISICHELLA Sauber Petronas B 1'36"136 + 0'02"594 3 08. COULTHARD McLaren Mercedes M 1'36"156 + 0'02"614 3 09. VILLENEUVE Renault M 1'36"274 + 0'02"732 3 10. PANIS Toyota M 1'36"420 + 0'02"878 3 11. ALONSO Renault M 1'36"663 + 0'03"121 3 12. RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'36"820 + 0'03"278 3 13. MONTOYA Williams BMW M 1'37"653 + 0'04"111 3 14. KLIEN Jaguar Cosworth M 1'38"258 + 0'04"716 3 15. BARRICHELLO Ferrari B 1'38"637 + 0'05"095 3 16. HEIDFELD Jordan Ford B 1'41"953 + 0'08"411 3 17. GLOCK Jordan Ford B 1'43"533 + 0'09"991 3 18. BRUNI Minardi Cosworth B 1'48"069 + 0'14"527 3
|