Hírek : Massa indulhat az élről Malajziában |
Massa indulhat az élről Malajziában
Pisti 2007.04.07. 15:26
A Ferrari eddig makulátlanul teljesít az időmérő edzéseken, és miután Raikkönen megszerezte a rajtelsőséget Melbourne-ben, most csapattársa, Felipe Massa indulhat az élről a holnapi maláj versenyen. Alonso a második, Raikkönen a harmadik lett.
A Maláj Nagydíj szombati időmérő edzésén 34 fokos levegő, és 48 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket, ám az esőfelhők jelezték, bármelyik pillanatban rázendíthet a trópusi eső.
Első Etap
Hatalmas hőség, és annál nagyobb páratartalom fogadta a versenyzőket a Maláj Nagydíj időmérő edzésén. Mivel mindenki tisztában volt azzal, hogy bármelyik pillanatban leszakadhat az ég, szinte azonnal megtelt a pálya.
A csapatok többsége a puhább keverékekkel teljesítette első gyorskörét, míg voltak olyanok is, akik a keményebb összetételű gumikkal gördültek pályára. Az első figyelemreméltó időt a Williams német versenyzője, Nico Rosberg teljesítette, akit nem sokkal később a Toro Rosso olasz titánja, Tonio Liuzzi váltott az első helyen.
A Ferrari semmit nem bízott a véletlenre, az ausztrál futamgyőztes Kimi Raikkönen 1:35.138-as idejével azonnal átvette a vezetést, aki mögé csapattársa, Felipe Massa zárkózott fel a második helyre. Az olaszok legfőbb riválisa, a McLaren is pályára küldte versenyzőit. Elsőként az újonc Lewis Hamilton próbálkozott, a brit sofőr 1:35.028-as idejével azonnal az élre ugrott. Nem sokkal később azonban jött a bajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso, aki 1:35 alá szorítva a köridőt átvette a vezetést.
A Honda versenyzői a puhább keverékekkel futottak. Jenson Button az edzés vége felé járva felugrott a hatodik helyre, miközben csapattársa, Rubens Barrichello három perccel a tréning vége előtt a 20. helyen tanyázott, és ahelyett, hogy teljesítette volna gyorskörét, inkább visszatért a boxba.
A BMW Sauber versenyzői csak az utolsó percekben hajtottak ki a pályára. Elsőként Nick Heidfeld teljesítette gyorskörét, és könnyedén felugrott Massa mögé az ötödik helyre. Márkatársa, Robert Kubica is szárnyalt, a lengyel sofőr Raikkönen mögé a negyedik helyre zárkózott fel.
Már csak egy perc volt hátra a tréningből, és Rubens Barrichello még nem teljesített mért kört. A Honda brazil sofőrje az utolsó pillanatban kezdte meg gyorskörét, miközben mindkét Renault a kiesés szélén, a 15., illetve a 16. helyen tanyázott.
Az első etap legnagyobb vesztese egyértelműen Rubens Barraichello volt, aki nem tudott javítani idején, mellyel bebiztosította a két Renault helyét a második etapba. Az első kör végén a következő versenyzők búcsúztak: Scott Speed, Anthony Davidson, Rubens Barrichello, Alexander Wurz, Christijan ALbers, Adrian Sutil.
|
Második etap
A második etapra mindenki a lágyabb keverékekkel hajtott ki. Az esőtől tartva ismét azonnal megtelt a pálya, és az első öt percben már mindenki teljesítette első gyorskörét.
A két McLaren futotta meg elsőként kvalifikációs körét. Fernando Alonso 1:34.057-es idejével igen magasra tette a lécet. A spanyol versenyző mögött Felipe Massa, Lewis Hamilton, Kimi Raikkönen, és Robert Kubica volt a sorrend, akik mind az öten 1:34-es időt teljesítettek. Érdekes megjegyezni, hogy az első roham után a Honda brit sofőrje, Jenson Button állt az utolsó helyen, míg a renault-s Fisichella is a kiesők táborát gyarapította.
A kiesés szélén álló versenyzők kivártak, és csak az utolsó percekben hajtottak ki újra a pályára. A Williams és a Toyota duója végül befért az első tízbe, ám nagy meglepetésre a két Renault már a második etapban búcsúzott a küzdelemtől. A kiesők listája a következőképp nézett ki: Heikki Kovalainen, Giancarlo Fisichella, David Coulthard, Takuma Szato, Jenson Button, és Vitantonio Liuzzi.
|
Harmadik etap
Bár az időmérő harmadik etapja nyilvánvalóan az üzemanyag fogyasztásról szólt, a mai nap mégis más volt a helyzet, hiszen folyamatosan lógott az eső lába, így egyesek úgy döntöttek, azonnal megpróbálkoznak egy gyorskörrel. A Ferrari és a McLaren versenyzői is más-más taktikán voltak. Míg Fernando Alonso és Felipe Massa lágy, addig Lewis Hamilton és Kimi Raikkönen a keményebb összetételű gumikkal kezdte meg a tréninget, ami az időeredményekben is megmutatkozott.
Alonso 1:35.741-es idejével igen magasra tette a mércét. A spanyol bajnokot nem sokkal lemaradva Felipe Massa követte a második helyen, akik nyilvánvalóan bebiztosították magukat, ha netán elkezdene esni az eső az utolsó etap végén. A harmadik Raikkönen már több mint egy teljes másodperccel volt elmaradva az első kettőtől.
Nyolc perccel az edzés vége előtt a két McLaren megérkezett a boxba új gumikért. Elsőként Hamilton állt be a szerelők közé, akit pár másodperccel később Alonso követett. Öt perccel a tréning vége előtt megkezdődött a roham a pole pozícióért. Fernando Alonso egy tizedet javított gyorskörén, a többiek viszont még nem lőttek el minden puskaport.
A döntés ismét az utolsó két percre maradt. A versenyzők megkapták az új gumikat, és ismét nekidurálták magukat. Kimi Raikkönen kezdte meg a hajrát, és rögtön az első etapban jobb időt ment Alonsónál, azonban a spanyol is fantasztikusan ment utolsó körén, viszont senki nem számított Massára, aki szépen csendben minden szektorban megfutva a legjobb időt 1:35.043-as idejével megszerezte a pole pozíciót.
A holnapi versenyen Massa mellől a bajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso rajtolhat, míg a második sorban az ausztrál futamgyőztes, Kimi Raikkönen és a McLaren újonca, Lewis Hamilton sorakozhat majd fel. A BMW duója a harmadik sorba szorult vissza.
Maláj Nagydíj - időmérő |
1. Etap |
2. Etap |
3. Etap |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Poz |
Idő |
Kör |
Poz |
Idő |
Kör |
Poz |
Idő |
Kör |
1. |
Massa |
Ferrari |
5. |
1:35.340 |
3 |
2. |
1:34.454 |
3 |
1. |
1:35.043 |
10 |
2. |
Alonso |
McLaren |
1. |
1:34.942 |
3 |
1. |
1:34.057 |
3 |
2. |
1:35.310 |
10 |
3. |
Raikkonen |
Ferrari |
3. |
1:35.138 |
3 |
4. |
1:34.687 |
3 |
3. |
1:35.479 |
10 |
4. |
Hamilton |
McLaren |
2. |
1:35.028 |
3 |
3. |
1:34.650 |
3 |
4. |
1:36.045 |
10 |
5. |
Heidfeld |
BMW Sauber |
6. |
1:35.617 |
3 |
6. |
1:35.203 |
6 |
5. |
1:36.543 |
10 |
6. |
Rosberg |
Williams |
11. |
1:35.755 |
6 |
8. |
1:35.380 |
6 |
6. |
1:36.829 |
10 |
7. |
Kubica |
BMW Sauber |
4. |
1:35.294 |
3 |
5. |
1:34.739 |
3 |
7. |
1:36.896 |
8 |
8. |
Trulli |
Toyota |
7. |
1:35.666 |
7 |
7. |
1:35.255 |
6 |
8. |
1:36.902 |
10 |
9. |
R.Schumacher |
Toyota |
10. |
1:35.736 |
6 |
10. |
1:35.595 |
6 |
9. |
1:37.078 |
10 |
10. |
Webber |
Red Bull |
8. |
1:35.727 |
6 |
9. |
1:35.579 |
6 |
10. |
1:37.345 |
9 |
11. |
Kovalainen |
Renault |
14. |
1:36.092 |
6 |
11. |
1:35.630 |
6 |
|
|
|
12. |
Fisichella |
Renault |
12. |
1:35.879 |
6 |
12. |
1:35.706 |
6 |
|
|
|
13. |
Coulthard |
Red Bull |
9. |
1:35.730 |
6 |
13. |
1:35.766 |
6 |
|
|
|
14. |
Sato |
Super Aguri |
16. |
1:36.430 |
7 |
14. |
1:35.945 |
5 |
|
|
|
15. |
Button |
Honda |
13. |
1:35.913 |
9 |
15. |
1:36.088 |
6 |
|
|
|
16. |
Liuzzi |
Toro Rosso |
15. |
1:36.140 |
6 |
16. |
1:36.145 |
6 |
|
|
|
17. |
Speed |
Toro Rosso |
17. |
1:36.578 |
6 |
|
|
|
|
|
|
18. |
Davidson |
Super Aguri |
18. |
1:36.816 |
6 |
|
|
|
|
|
|
19. |
Barrichello |
Honda |
19. |
1:36.827 |
7 |
|
|
|
|
|
|
20. |
Wurz |
Williams |
20. |
1:37.326 |
5 |
|
|
|
|
|
|
21. |
Albers |
Spyker |
21. |
1:38.279 |
6 |
|
|
|
|
|
|
22. |
Sutil |
Spyker |
22. |
1:38.415 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|