Pisti Forma-1
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Hírek
Hírek : Visszapillantó tükörben a 2007-es szezon

Visszapillantó tükörben a 2007-es szezon

Pisti  2007.10.24. 16:31

A 2007-es idény előtt még a legtöbben amiatt keseregtek, hogy a Forma-1 korszakos alakja, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher már nem lesz ott a rajtnál. Akkor valószínűleg senki sem gondolta volna, hogy néhány hónappal később a kutyának nem fog hiányozni a német, olyan izgalmas lesz a szezon Schumi nélküli is.

Pedig az lett, ezzel talán nem sokan szállnak vitába. Igaz, egy kicsit leegyszerűsítve a pályán olykor nem történt semmi, ám a kiegyenlített erőviszonyok, a McLaren és a Ferrari fej-fej melletti küzdelme miatt a pontverseny mindvégig szoros maradt, és az utolsó futam utolsó percéig nem volt egyértelmű, hogy ki is lesz az idei bajnok.

Persze 2007. nem csak ilyen szempontból volt emlékezetes. A nyár elején kirobbanó kémbotrány az egész szezont beárnyékolta, de például a McLarennél zajló pilótaviszály, Lewis Hamilton élmezőnybe való berobbanása mind-mind felejthetetlenné teszi a száguldó cirkusz 58. idényét.

Hamilton letette névjegyét

Az előzetes esélylatolgatások már az első futamon, az Ausztrál Nagydíjon beigazolódni látszottak, hiszen a Ferrari és a McLaren egyértelműen kimagaslott a mezőnyből. A harmadik legjobb erőt azonban a BMW Sauber testesítette meg, a címvédő Renault jókora visszaesést mutatott.

Ausztráliában a Ferrari hívei alig akartak hinni a szemüknek. A köztiszteletnek örvendő Schumacher pótlására szerződtetett Kimi Räikkönen a pole pozícióból indulva nyerni tudott, az állítólagos éjszakai kilengései miatt sokat kritizált finn tehát meseszerűen mutatkozott be új csapatában.



A futam után a Jégember diadala mellett Lewis Hamiltonról beszéltek rengeteget, a McLaren-Mercedes újonca ugyanis remekül debütált, a harmadik helyen hozta célba autóját úgy, hogy kétszeres világbajnok csapattársa, Fernando Alonso csak a bokszban tudta megelőzni. Ekkor a szakértők is elismerően bólintottak a GP2-es bajnok teljesítményét látva, ám kevesen gondolták, hogy ez még csak amolyan ízelítő volt.

Hamilton Malajziában sem maradt le csapattársáról, és közvetlenül Alonso mögött ért célba másodikként. Räikkönen harmadik helyével újabb értékes pontokat szerzett, ám a Ferrari nem lehetett maximálisan elégedett, mivel Felipe Massának Melbourne-ben váltóproblémája és motorcseréje volt, így csak a 22. helyről indulhatott, Szepangban pedig a brazil az első helyről indult ugyan, de az elbaltázott rajtot egy elszúrt előzési kísérlettel tetézve csak 5. lett.

A következő két forduló viszont Massáé volt, a brazilt Bahreinben és Spanyolországban is elsőként intették le. A ferraris összetettben így is csak harmadik volt, hiszen Alonso mellett Lewis Hamilton is megelőzte! Az újonc négy futam után az egyetlen volt a mezőnyben, aki az összes futamot a dobogón fejezte be, és ez elegendő volt ahhoz, hogy a tabellán is az élre álljon.

Ekkor már senkinek nem volt kétsége afelől, hogy a fiatal brittel jó vételt csinált Ron Dennis, egyedül talán a csapattársa, Fernando Alonso nem volt elájulva a zöldfülűtől, hiszen a kétszeres világbajnok bicskája is beletört Hamiltonba.

Főleg úgy, hogy az elsőéves a folytatásban is parádézott. Monacóban, negyedik egymást követő versenyén is második lett, és bár Alonso nyert a hercegségben, mindenki Hamilton teljesítményétől volt elájulva. Utólag már tudjuk, ez csak a kezdet volt.

Mindeközben Kimi Räikkönen kezdeti lendülete igencsak alábbhagyott, Spanyolországban kiesett, a hercegségben pedig az időmérőn rontott, így ott csak 1 pontot szerzett. Massánál éppen fordított volt a helyzet, a dél-amerikai a gyenge kezdés után 3 futamon 26 pontot zsebelhetett be.

Hiba lenne a két nagy csapat küzdelmére kihegyezni a 2007-es évet. A BMW Sauber például váratlanul kimagasló teljesítménnyel rukkolt elő második önálló évében, Nick Heidfeld például sorra szállította a negyedik helyeket, Bahreinben Fernando Alonso rohamait is visszaverte a hajrában.

A Renault előzetesen bízott a címvédésben, ám 5 futam után már teljesen világos volt a franciák számára, hogy ebből semmi sem lesz idén. A Ferrari és a McLaren mellett a BMW is rendre körbeverte Flavio Briatore csapatát. A szakemberek a gumiváltással magyarázták a bukdácsolást (a Michelinről a 2007-es egyedüli szállító Bridgestone-ra kellett váltaniuk), ráadásul eleinte az újonc Heikki Kovalainen sem találta a ritmust.

A Williams és a Red Bull Racing is fel-fel villant egyszer-egyszer az idény első harmadában, jól látható volt, hogy mindkét gárda előrelépett az egy évvel korábbi helyzetéhez képest. A Toyota viszont továbbra sem talált rá a sikerhez vezető ösvényre.

Az "újfiú" fékezhetetlen, mindenkit állva hagyott

A mezőny a Monacói Nagydíj után máris elhagyta Európát, és Észak-Amerikába utazott. Az idény meglepetésembere, Lewis Hamilton Kanadában és az USA-ban új fejezetet nyitott sikertörténetében. A 22 éves brit korábban sem a montreali, sem az idianapolisi ringen nem vezetett még, ám ez mit sem számított neki, mindkét futamon a pole pozícióból indulva nyerni tudott.

A többiek egyszerűen nem tudták tartani vele a lépést, valami probléma mindig becsúszott Alonsónál, Massánál és Räikkönennél is. Két győzelmének és riválisai megingásának köszönhetően a McLaren újonca 7 futam után 10 ponttal vezetett a második Alonso előtt!

A Kanadai Nagydíjra azért érdemes még visszakanyarodni. Montrealban mindenki tört-zúzott, a biztonsági autó jószerivel többet volt a pályán, mint az elmúlt években összesen, sok volt a kieső, és hosszú idő óta először diszkvalifikáltak valakit (Massa és Giancarlo Fisichella is erre a sorsra jutott). Az őrült futam Hamilton első győzelme mellett arról is emlékezetes maradt - vagy inkább elsősorban arról maradt emlékezetes-, hogy Robert Kubica félelmetes balesetet szenvedett, amelyet szerencsére kisebb bokazúzódással megúszott.

Kimi Räikkönen pechszériája tovább folytatódott a tengerentúlon is, hátránya már 26 pont volt a listavezetővel szemben. Sokan leírták a finnt, az olasz sajtó, és a szurkolók is elfordultak tőle, ám a klasszis nem tört meg, mondván ez még igencsak korai lenne a szezon derekán.

Az Amerikai Nagydíj után a mezőny visszatért az öreg kontinensre, ahol Räikkönen ismét ízelítőt adott abból, hogy miért is van helye a vörösöknél. Franciaországban és Nagy-Britanniában is csak a hátát nézték a többiek, Magny-Cours-ban egyedül márkatársa, Felipe Massa tudta követni.

A futamok többsége egyébként nem tartogatott túl sok izgulnivalót. A Ferrari és a McLaren közt szinte pályáról pályára változtak az erőviszonyok, és amelyik csapatnak éppen kedvezett az adott ring, az nagy fölénnyel nyert is. Ezt bizonyítják a kettős győzelmek, melyekből a McLaren hármat, a Ferrari egyet gyűjtött az első kilenc futamon.

Aki az izgalmakat eddig hiányolta, az az Európa Nagydíjon tisztességes kárpótlást kapott, a Nürburgringen az égiek gondoskodtak erről, ugyanis özönvízszerű eső zúdult a pilóták nyakába. A gyatrán teljesítő Christijan Albers helyére beugró Markus Winkelhock indult egyedül extrém esőgumikkal, így néhány kör erejéig az újonc vezetett. A futamon megszakadt Lewis Hamilton egyedülálló sorozata, az első kilenc futamon mindig dobogós volt, ám a 10. állomáson a pontszerzésről is lemaradt, csak kilencedik lett. Räikkönen ismét kiesett, így a finn feltámadási sorozata igen rövid lett. Az esőfutamot egyébként Alonso nyerte, aki így 2 pontra megközelítette a még mindig vezető Hamiltont.



Ilyen előzmények után érkezett meg a cirkusz a Hungaroringre, ahol új fordulatot vett Lewis Hamilton és Fernando Alonso kapcsolata. A spanyol az időmérőn betartott Hamiltonnak, aki így lemaradt a pole pozícióról. A versenybíróság büntetett, és a két csapattárs pedig nem is bírt egymásra nézni. A Magyar Nagydíjat Hamilton nyerte az ismét felszálló ágba kerülő Räikkönen és az idei második dobogós helyezését begyűjtő Nick Heidfeld előtt.

A kémbotrány miatt az egyébként is feszült hangulat a magyarországi események miatt tovább fokozódott a McLarennél, így a brit csapatnak különösen jól jött a három hetes nyári szünet.

Ami a kicsiket illeti, a szezon első 11 futama alatt a Super Aguri mindenképpen maradandót alkotott, hiszen Takuma Szato megszerezte a gárda első pontjait, Spanyolországban és Kanadában is befért a legjobb nyolcba. A japánok lendülete később alábbhagyott, de teljesítményük mindenképpen elismerésre méltó.

A Williamsnél egyértelműen Nico Rosberg volt a jobbik pilóta, ám Alexander Wurz Kanadában elcsípett egy harmadik helyezést, mégis már ekkor arról pusmogtak, hogy az osztrák megy a szezon végén (mint azt már tudjuk, a brazil futam előtt távozott).

Amikor a Red Bull Racing váltója végig bírta, akkor Mark Webber és David Coulthard is jelentkezett egy-egy jó eredménnyel, előbbi a Nürburgringen például harmadik lett. A szezon végéhez közeledve azonban egyre inkább az élmezőnyre terelődött a figyelem, hiszen hat futammal a zárás előtt még négy pilóta is versenyben volt a végső győzelemért, az első Hamilton és a negyedik Massa közt "csak" 21 pont volt a különbség.

A fiatalos lendület most kevés volt, győzött a rutin

A három hetes pihenőben a McLarennél a helyzet tovább romlott. Egyre több olyan pletyka jelent meg, hogy Fernando Alonso nem tölti ki szerződését, és az évad végén távozik, a spanyol folyamatosan vádaskodott, részlehajlással gyanúsította meg csapatát. Mindez természetesen a legkevésbé sem használt a kémbotrányban előbb felmentett, majd a Ferrari közbenjárására újra meghallgatásra invitált gárdának.

A pihenő után Három kettős győzelem következett. Előbb Törökországban a Ferrarik voltak befoghatatlanok, Massa és Räikkönen a maximális pontot gyűjtötte be. Ezek után az olaszok nagy reményekkel készültek a monzai futamra, ám ott csalódniuk kellett, a McLaren Alonso vezérletével szintén kettős diadallal rontotta el a vörösök ünnepét.

Felipe Massa ráadásul igen korán kiesett az Olasz Nagydíjon, és mivel mér csak 4 futam volt hátra, ezért a brazil szép lassan az összetett elsőségről is lemondhatott, hátránya 23 pont volt a kanadai győzelme óta vezető Hamilton mögött.

A harmadik egymást követő kettős siker a Ferrari nevéhez fűződik, a tavalyi szezont "kihagyó" Spa-Francorchamps-ban Räikkönen győzött Massa és a két McLaren előtt, így a finn ismét közelebb lopta magát a csúcshoz, már csak 13 pontra volt a listavezetőtől, aki továbbra is Hamilton volt.

A brit a hajrában még újítani tudott, a mindenki számára szinte teljes mértékben ismeretlen fudzsi pályán győzött. Az óriási esőben Alonso rontott és kiesett, a mezőny végéről induló (egyedül a Ferrari nem indult extrém esőgumikkal, mivel későn kapta meg az FIA e-mailjét) Räikkönen csak harmadik lett, így az újonc ismét lépéselőnybe került, a záró két verseny előtt 12 ponttal vezetett Alonso, 17-tel Räikkönen előtt.

Japánban Heikki Kovalainen alkotott még maradandót, a Renault újonca második lett. A Toro Rosso idény közben szerződtetett pilótája, Sebastian Vettel is ott állt a siker küszöbén, ám nem érhetett célba a harmadik helyen, mivel a biztonsági autó mögött hátulról belerohant a magát utólag a győzelemre is esélyesnek tartó Mark Webberbe, így mindketten kiestek.



Az utolsó két futam az idényt eddig hibátlanul teljesítő Hamilton botlásaitól volt hangos, illetve attól, hogy a világbajnokság olyan forgatókönyv szerint ért véget, hogy az Hollywoodban is megállná a helyét.

Kínában Kimi Räikkönen győzött Alonso előtt, Hamilton pedig a száraz pályán teljesen elkoptatott intermediate gumijaival a kavicságyba csúszott és kiesett. Holott az újoncnak nem is kellett volna győznie, máris bajnok lehetett volna.

De nem lett az, sőt Alonso 4, Räikkönen 7 pontra megközelítette, a döntés pedig a Brazil Nagydíjra maradt. Az eredményt immáron jól ismerjük, a vert helyzetből induló finn győzött, és bajnok lett. Ehhez kellett persze, hogy Felipe Massa is remek teljesítményt nyújtva a második helyen érjen célba a másik Ferrarival, a harmadik helyre szorítva ezzel Alonsót. Na és persze az sem mellékes, hogy Hamilton előbb hibázott a rajtnál, majd később egy műszaki rövidzárlat (ez ügyben még a McLarennél sincs egyetértés, Hamilton szerint ő nyúlt mellé, Dennis szerint érintkezési probléma volt) miatt az utolsó helyről kellett visszakapaszkodnia. A felzárkózásnak a hetedik helyen a kockás zászló vetett véget, így Hamiltonnak újoncként nem sikerült nyernie, Räikkönen lett a bajnok.



Nagy volt a sürgés-forgás a zöldasztalnál is

A 2007-es évad sajnos azonban nem csak a pályán zajló eseményekről szólt. Hogy csak a legfontosabbakat említsük, még el sem kezdődtek a versenyek, a Spyker máris bírósági perrel fenyegetőzött. A holland kiscsapat azzal vádolta a Toro Rossót és a Super Agurit, hogy azok nem fejlesztettek saját karosszériát, hanem a "nagytestvérektől", vagyis a Red Bull Racingtől és a Hondától kölcsönöztek. Az ügy az első néhány futam után elült, ám a szezon végére ismét napirendre került, új fejlemények egyelőre nincsenek.

A Ferrari is igen korán főszereplője lett a pályán kívül zajló eseményeknek. A McLaren éles szemű megfigyelői ugyanis kiszúrták, hogy a vörös versenygépek padlólemeze szabálytalan, a megengedettnél sokkal hajlékonyabb. Az FIA kivizsgálta az ügyet, majd módosította a szabályokat, de nem büntetett.

A kémbotrány részleteivel tele a padlás, de kétségtelenül ez volt 2007., sőt, talán minden idők egyik legnagyobb horderejű eseménye, ami szorosan nem tartozik hozzá a versenyzéshez, de mégis hatással van rá. A McLarent az FIA végül 100 millió amerikai dollárra büntette és elvette konstruktőri pontjait.

Még mindig McLaren! A fentebb már említett magyarországi események után a versenybíróság 5 helyes rajtbüntetést szabott ki Alonsóra, és úgy határozott, hogy az istálló nem kaphatja meg a Hungaroringen szerzett konstruktőri pontjait.

Lewis Hamilton Fudzsiban tanúsított viselkedése is feladatot adott a versenybíróságnak, ugyanis egy amatőr felvételen látszik, amint az újonc a biztonsági autó mögött halad, és hirtelen lelassul, majd Vettel és Webber összeütközik. A stewardok a vizsgálat után nem rótták meg Hamiltont, pedig sokan már büntetést helyeztek kilátásba.

Maradva az idei év "botrányhősénél", több esetben az is megkérdőjelezhető volt, hogy az ezüstnyilaknál valóban nincs-e csapatutasítás a futamok alatt. Monacóban Alonso, az USA-ban Hamilton nyert, mindkét esetben a másodikként célba érő csapattárs lázadt, hogy gyorsabb lett volna, ha engedik.

Alonso ráadásul mindvégig kitartott amellett, hogy Hamiltonnal kivételeznek, ami odáig fajult, hogy a szezonzárón a McLaren bokszában egyel többen voltak, az FIA ugyanis felügyelőt rendelt a csapat mellé, aki azt biztosította, hogy valóban ne tegyenek különbséget a pilóták közt.

Ezek után már nem is meglepő, hogy a 2007-es szezon is a tárgyalóasztal mellett fog véget érni. A Brazil Nagydíj eseményeit bizonyára már mindenki jól ismeri. A leintés után kiderült, hogy a BMW és a Williams autóiban is hidegebb volt az üzemanyag a megengedettnél. A versenybíróság bizonyítékok hiányában nem büntetett, de a McLaren fellebbezett, és bár arra kevés esély van, hogy változzon a világbajnokság végeredménye, végérvényesen még nem tekinthető lezártnak a szezon.


A teljesség igénye nélkül készült összefoglalóból sok minden kimaradt, hiszen mozgalmas idényen vagyunk túl, és nem is csak a két nagycsapatról szólt az év. Ezen információk pótlását a következő napokban elvégezzük, hiszen mától napi rendszerességgel minden istálló górcső alá kerül, csütörtöktől pedig részletes futam-összefoglalókkal és statisztikai áttekintéssel is jelentkezünk.


 

 
Óra
 
Napok múlása
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Látogatók száma
Indulás: 2004-07-05
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal