Hírek : A Ferrari a héten dönt az F2005-ös sorsáról! |
A Ferrari a héten dönt az F2005-ös sorsáról!
Birki István 2005.03.08. 15:29
A világbajnoki cím tartója, a Ferrari ezen a héten, a spanyolországi Jerezben megrendezésre kerülő tesztek után hozza meg döntését azzal kapcsolatban, hogy mikor vetik majd be először élesben új versenygépüket, magyarázta a sportigazgató, Jean Todt.
Ezen a héten Jerezben még többet tudunk tesztelni, és az eredmények tükrében fogjuk meghozni a döntésünket az autó első versenyével kapcsolatban.” – mondta a francia szakember a Gazetta dello Sport-nak. „Ha minden a legjobb reményeink szerint zajlik, akkor akár előbbre is hozhatjuk a debütálás dátumát.”
A Ferrari az idei éved nyitófutamán még a tavalyi versenyautójuk egy módosított változatával állt rajthoz, ám azzal, hogy Rubens Barrichello a tizenegyedik helyről rajtolva a második helyen végzett, megmutatta, nem is kell úgy leírni az F2004M kódszámmal ellátott járgányt.
Az F2005-ös, a csapat idei autója, az elmúlt hónap végén mutatkozott be a nagyközönség számára, melyet az eredeti tervek szerint a szezon ötödik futamán, a májusban megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon akarnak bevetni először élesben az olaszok. Azonban a vezetőség bevallotta, ha a módosított versenygép nem hozza a várt eredményeket, akkor előbbre hozhatják az új gép bemutatkozását.
Egyes források szerint az új autót akár már az idény harmadik állomásán, Bahreinben bevetheti a Scuderia, azonban Todt elmondta, elégedett volt az Ausztrál Nagydíjon látottakkal.
„Egy olyan autóról beszélünk, mely a tavalyi bajnokság 18 futamából 15 alkalommal győzedelmeskedett, így természetesen jogosan várjuk tőle a további sikereket.” – folytatta. „Az F2004M egy még jobb konstrukció. Míg az F2005-ösre várakozunk, ez a második hely fantasztikus számunkra.”
Todt azt is elárulta, hogy a Ferrari nagyon óvatos volt a hétvégén a gumiválasztással, azonban még így is meg volt elégedve a Bridgestone abroncsok teljesítményével.
„Roppant tartósak voltak.” – magyarázta a sportigazgató. „Talán túlságosan is kemény komponensű gumit választottunk, nem kellett volna ennyire óvatosnak lennünk, azonban gyorsak és egyenletesek szerettünk volna lenni a versenyen. Még van mit dolgoznunk az első körökben az abroncsokon, mikor azok még nem érik el üzemi hőfokukat.”
Barrichello csapattársa, Michael Schumacher nem láthatta meg a futam végét jelentő kockás zászlót, miután a harmadik kanyarban ütközött honfitársával, a Williams alakulatát képviselő Nick Heidfelddel. A német bajnok ekkor a nyolcadik helyen autózott. Todt azt is elmondta, a kiállás ellenére, nem tervezi a Scuderia, hogy kicseréli Michael autójának motorját a következő futam előtt.
„Egyelőre nem fogjuk kicserélni azt.” – tette hozzá. „Ugyanis, ha most váltunk motort, akkor az azt jelenti, hogy Malajziában és Bahreinben is azonos erőforrással kell indulni, mely két versenyen hatalmas a forróság. Mindezek ellenére meg kell vizsgálnunk az autót, hogy az milyen sérüléseket szenvedett az ütközésben. Mindkét autónk motorja igen megbízható volt. Most érdekes lesz majd megnézni, hogy Malajziában, a nagy melegben, miként fognak muzsikálni.”
A jelenlegi szabályok értelmében a motoroknak két egymást követő versenyhétvégét ki kell bírniuk, máskülönben a motorcserén átesett versenyzőt az időmérő edzésen elért helyezéséhez képest tíz hellyel hátrébb rangsorolják a versenyen.
|