Pisti Forma-1
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Hírek
Hírek : Fisichella könnyedén nyerte az Ausztrál GP-t

Fisichella könnyedén nyerte az Ausztrál GP-t

Birki István  2005.03.08. 15:31

A Renault istálló pilótája, Giancarlo Fisichella egész hétvégén nyújtott fantasztikus teljesítménye után, könnyedén nyerte az idei évi szezonnyitót Rubens Barrichello és csapattársa, Fernando Alonso előtt.

Giancarlo Fisichella viszonylag könnyedén begyűjtötte F1-es pályafutásának második futamgyőzelmét. Az olasz versenyző az idei szezonban a Renault színeiben igyekszik majd helytállni az autóversenyzés legfelsőbb kategóriájának mezőnyében. A Renaultnak már a téli felkészülések alkalmával elért eredményei alapján a szakértők is azt jósolták, hogy az idei esztendő egyik nagy esélyese a francia alakulat lehet majd.

A csapat és a versenyzők népes szurkolótáborának, de természetesen a Renault vezetőségének legnagyobb örömére a 2005-ös év nyitó futamán nem cáfoltak rá erre az előrejelzésre, hiszen már az időmérő edzéseken is a csapat újonc pilótája, Giancarlo Fisichella bizonyult a legeredményesebbnek a mezőny 20 versenyzője közül. Sokan azt gondolták ugyan, hogy a szombati első időmérő alkalmával megszerzett elsősége legnagyobb részben a szerencsének tudható be, hiszen az esős időjárás, amely a többiek teljesítményét döntően befolyásolta, még éppen elkerülte a pályát, amikor Giancarlo a gyors körét teljesítette. De amikor a második időmérő után is még mindig az ő neve szerepelt az első helyen, talán akkor már be lehetett azt látni, hogy ebben a csapatnak és Fisichellának is bizony nagy érdeme van. Nem szabad megfeledkezni a Renault csapatot érintően a másik versenyzőjükről, Fernando Alonsoról sem, aki szintén remek teljesítményével örvendeztette meg munkaadóját, és az érte izguló nézőket. A spanyol fiatalember ugyan csak a 13-dik helyről vághatott neki a mai küzdelemnek, de zseniális vezetésének köszönhetően végül a harmadik helyen intették le a kockás zászlóval.

A Forma 1 mezőnyének hétszeres világbajnoka, a német Michael Schumacher – aki a tavalyi szezonban az első 13 verseny közül 12-n az első helyen végzett – a mai napon nem tudott célba érni az F2004M névre hallgató versenygépével. Ennek előzménye ugyanis az volt, hogy a Williams volánja mögött bizonyítani próbáló Nick Heidfelddel való csatázásuk során a pálya egyik kanyarjában, amikor a német pilóta egy kissé már a Ferrari mellett volt, Schumacher ráfordult a kanyar bejáratára és Heidfeld ezáltal a pályát szegélyező fűre volt kénytelen hajtani. Ezen a részen pedig köztudottan ezeknek az F1-es versenygépeknek a tapadása megszűnik, és Heidfeld már hiába próbálta fékezésével elkerülni kettejük találkozását, oldalról eltalálta Schumacher tűzpiros Ferrariját. Koccanásuk eredményeképpen mindketten a kavicságyba kerültek, ahonnan a szabályok értelmében - mivel a német versenyző autójának motorja nem állt le és elég veszélyes helyen tartózkodott – a pályabírók segítségével visszatért a pályára. A Ferrari azonban nem úszta meg sérülés nélkül azt a balesetet, és úgy döntöttek a csapatnál, hogy végleg kiszólítják Schumachert a bokszba. Ezzel tehát nem éppen az előre remélt módon ért véget a Ferrari számára a 2005-ös év első versenye az Albert Parkban megrendezett Ausztrál Nagydíjon.

Fisichella pedig – aki a középmezőny egyik csapatától a Renault vezetői ülésébe ülhetett át – végig uralta a versenyt egészen a rajt pillanatától kezdődően.

Az olasz versenyző 5,5 másodperces előnyt összegyűjtve a második helyen ért célba a ferraris Rubens Barrichello előtt.

A spanyol Fernando Alonso is megörvendeztette a Renault csapatot, hiszen a Red Bull Racing színeiben nagyon szép versenyzést nyújtó David Coulthardot letaszítva a dobogó legalsó fokáról, ő vehette át a harmadik helyezettnek kijáró trófeát.

A Jaguar Racing alakulattól a Williams vezetői ülésébe átigazolt ausztrál Mark Webber végig szinte egyenletes teljesítményt nyújtott az FW27-es versenygép volánja mögött, aki a harmadik helyről vághatott neki a mai futamnak. Mivel a kék-fehér istálló másik versenyzője, a német Heidfeld feladni kényszerült a mai viadalt a Schumacherrel való találkozásuk miatt, így Webberre hárult az a feladat, hogy hazai közönség előtt végül megmentse a Williams becsületét. Igyekezetének eredményeképpen pedig a négy pontot jelentő ötödik helyen intették le a McLaren-Mercedes színeiben versenyző Juan Pablo Montoya előtt.

A kolumbiai pilóta is mindent megtett annak érdekében, hogy rászolgáljon a wokingi alakulat bizalmára. Az ő vezetésén is látszott, hogy igyekezett minél jobban vigyázni autójának gumiabroncsaira, hiszen az idei esztendőben életbe léptetett új szabálymódosítások értelmében egy garnitúrával kellett teljesíteni mind az időmérőt, mind pedig a futamot. Talán a gumik elhasználódásának köszönhetően nemcsak Montoyánál, hanem más pilóták esetében is látható volt, hogy a pálya egy-egy kanyarívét egy kissé szélesebben teljesítették, aminek eredményeképpen a piszkosabb részre kerülő kerekek veszítettek tapadásukból. Mindezek ellenére Montoya nem vallott szégyent Ron Dennisék előtt, hiszen a hatodik helyre be tudta hozni az MP4-20-as versenyautót, és ezzel 3 ponttal hozzájárult a saját maga és csapata ez évi pontjaihoz.

Az osztrák Christian Klien - aki a másik Red Bull színeivel ellátott versenyautóval rótta a köröket – csapattársához hasonlóan szintén pontszerző helyen, szám szerint a hetediken fejezte be az Ausztrál Nagydíjat.

A McLaren alakulat fejlődését és a 2005-ös évre tervezett versenyautójuknak ütőképességét mi sem mutatja jobban, mint az, hogy az alakulat finn pilótája, Kimi Räikkönen is pontszerző helyen ért célba, hiszen ő zárta az első nyolc versenyző által felállított pontszerzők névsorát.

Kimi számára azonban aligha kezdődött fényesen a mai futam, hiszen az első felvezető kör teljesítését követően, miután a mezőny már felsorakozott a rajtrácsra, hogy onnan aztán a szabad jelzést követően útjára indulhassanak az idei év első futamán, kézfeltartással adta tudtul, hogy valami nincs rendben az autója körül. A verseny rendezősége pedig az új előírás értelmében egy újabb felvezető körre küldte a mezőny többi résztvevőjét, hogy addig a finn autóját ki tudják tolni a bokszutcába. Az istálló szerelői aztán újraindították a Mercedes erőforrást, és így a finn fiatalember a bokszutcából a mezőny után el tudott rajtolni.

Amikor aztán a piros lámpák végleg kialudtak, szabad utat jelezve ezáltal a versenyzőknek, elszabadultak a lóerők. Az egyik kérdés az volt, hogy vajon Fisichella meg tudja-e őrízni első pozícióját, illetve a mezőny többi részében hogyan alakulnak majd a dolgok. A pálya első kanyarjához érkezve Giancarlo továbbra is az élen állt, a második helyen pedig a Toyota színeiben Jarno Trulli fordulhatott be a jobbos kanyarba. A harmadik helyről rajtoló Mark Webber azonban egy kissé hátrább kényszerült a mezőnyben, hiszen a skót David Coulthard egy remek manőverrel előbb tudott befordulni az első kanyarba.

A verseny rajtjának egyik vesztese Jacques Villeneuve volt, aki a negyedik helyről egészen a kilencedikre esett vissza Sauber Petronas autójával, míg a hátsó régióban Michael Schumacher és Kimi Räikkönen is igyekezett minél jobb pozíciót kiharcolni magának.

Alonso ekkor a tizedik helyen Villeneuve mögött autózott. A spanyol fiatalember láthatóan gyorsabb volt kanadai kollégájánál, de Villeneuve pontosan tudta, hogy a szabályok adta kereteken belül hogyan tartsa maga mögött Alonsot. A Renault pilótája tett ugyan kísérletet az előzésre, de az első próbálkozásának eredményét nem élvezhette sokáig, mert a Sauber egy másik pillanatban elszáguldott mellette, és így maradt az eredeti sorrend. A próbálkozást azonban nem adta fel Alonso, és miután sikerült kikerülnie Villeneuve árnyékából, megkezdte száguldását az R25-ös versenygépével.

Az első tíz kör megtétele után az első helyen álló Fisichella 2,1 másodpercnyi előnnyel vezetett a mögötte autózó Trulli előtt, míg Schumacher és Räikkönen több mint fél perces lemaradással köröztek a mezőny 15-dik és 16-dik helyén.

Coulthard a verseny 16-dik körében érte utol a hátsó régióban a Minardival araszoló Patrick Friesachert. A skót pilótának azonban hasonlóan számos tapasztaltabb kollégájához, nem volt túlságosan egyszerű a lassabb versenyzők lekörözése. Coulthard kalandjainak sora ezzel még nem ért véget, ugyanis a Williams volánja mögött körözgető Mark Webber autójával is összekoccant. A versenyt egyiküknek sem kellett feladnia, de a Red Bull autó első vezetőszárnya bizony cserére szorult.

Ausztrál GP, pódium (2005)

A Minardihoz leszerződtetett holland Christijan Albers kezdte meg a kiesők névsorát, köszönhetően annak, hogy váltójának első és második fokozata nem akart megfelelően üzemelni. Ezt követően Ralf Schumachernek akadt egy kis gondja biztonsági övével, aminek következtében két kiállásra volt szüksége ahhoz, hogy a szerelők megoldják ezt a problémát.

Michael Schumacher és a Ferrari által közösen kidolgozott stratégiának értelmében a futam a 27-dik körben egy gyors tankolásra meglátogatta csapatát a német versenyző. Ekkor már az első bokszkiállásán túlesett Fisichella 12 másodperccel vezetett a skót Coulthard előtt, akit a harmadik helyen Webber követett a sorban.

Ezek után a versenyen tulajdonképpen semmi rendkívüli nem következett egészen addig, amikor a Jordan-Toyotával versenyző újonc pilóta, Tiago Monteiro a 37-dik körben meg nem pördült a pályán. Monteiro eme kis kitérőt követően tovább tudta folytatni az 58 körös versenyt.

Mark Webber a futam 39-dik körében tett eleget a második tankolásának, majd őt követte a finn Räikkönen, akinek az üzemanyag-felvétel mellett a szegélykövön történő áthajtása következtében félig leszakadt karosszériaelemeit is el kellett távolítani autójáról.

Az ausztrál pálya egyik jobbkezes kanyarjánál Michael Schumacher és Nick Heidfeld egy kisebb összetűzésbe keveredett, aminek az lett az eredménye, hogy mindkét német pilóta a kavicságyban „landolt” autójával. De Schumacher, mivel veszélyes helyen állt a Ferrarijával és a motorja sem állt le, a pálya mellett állomásozó stewardok segítségével visszatessékeltette autóját a pályára.

A tűzpiros Ferrari azonban már nem volt teljes értékű, így Schumacher a tavalyi monacoi viadalon szenvedett kiesése óta most először volt kénytelen feladni egy újabb versenyt. A pályára visszatérve ugyanis jobbnak látták az olasz istállónál, ha a német versenyző nem folytatja tovább a futamot, és a 46-dik körben kiszólították a bokszba, ahol végleg leparkolt autójával. A Ferrari csapat éppen ezért már csak Barrichello eredményes szereplésében bízhatott.

A verseny utolsó körében a BAR-Honda alakulat vezetősége úgy döntött, hogy kihívják a bokszba versenyzőiket, így az új szabályok által adott lehetőséget kihasználva a száguldó cirkusz következő állomásán, amely Malajziában lesz majd, már új erőforrással kezdhetik majd meg a hétvégét.

Az 58 körös Ausztrál Nagydíj végén pedig Giancarlo Fisichellát intették le elsőként a kockás zászlóval, akit Rubens Barrichello, és a harmadik helyen célba ért csapattársa, Fernando Alonso követett.


Ausztrál Nagydíj – a verseny végeredménye:

1. G. Fisichella - Renault - (M) - 1ó24:17.366
2. R. Barrichello - Ferrari - (B) + 5.553
3. F. Alonso - Renault - (M) + 6.712
4. D. Coulthard - Red Bull-Cosworth - (M) + 16.131
5. M. Webber - Williams-BMW - (M) + 16.908
6. J. P. Montoya - McLaren-Mercedes - (M) + 35.033
7. C. Klien - Red Bull-Cosworth - (M) + 38.997
8. K. Räikkonen - McLaren-Mercedes - (M) + 39.633
9. J. Trulli - Toyota - (M) + 1:03.108
10. F. Massa - Sauber-Petronas - (M) + 1:04.393
11. J. Button - BAR-Honda - (M) + 1:10.688
12. R. Schumacher - Toyota - (M) + 1 kör
13. J. Villeneuve - Sauber-Petronas - (M) + 1 kör
14. T. Sato - BAR-Honda - (M) + 1 kör
15. N. Karthikeyan - Jordan-Toyota - (B) + 1 kör
16. T. Monteiro - Jordan-Toyota - (B) + 2 kör
17. P. Freisacher - Minardi-Cosworth - (B) + 4 kör


Legyorsabb kör: F. Alonso - 1:25.683


Kiesett versenyzők:

M. Schumacher - Ferrari - (B) - 46. kör
N. Heidfeld - Williams-BMW - (M) - 46. kör
C. Albers - Minardi-Cosworth - (B) - 18. kör

 
Óra
 
Napok múlása
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Látogatók száma
Indulás: 2004-07-05
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal