Hírek : Nem örvend nagy népszerűségnek az új kvalifikációs rendszer |
Nem örvend nagy népszerűségnek az új kvalifikációs rendszer
Birki István 2005.03.08. 15:33
A versenyzők kritizálták az új szisztémát .
Az új kvalifikációs rendszer fogadtatása igen mérsékelt volt vasárnap délelőtt, miután a lelátok igen foghíjasak voltak az idei szezonnyitó futam reggeli tréningje alatt.
A 2005-ös esztendőben ismét változtattak az időmérő edzés rendszerén, így idéntől a rajtrács úgy alakul ki, hogy a versenyzők a szombati, és a vasárnapi edzésen elért eredményeiket összeadják, és azután állítják fel a sorrendet. Azonban a melbourne-i első időmérő edzés alkalmával szakadt az eső, így sok pilóta között hatalmas időkülönbségek keletkeztek, mely miatt a második edzésen a sorrend már csak kis mértékben változhatott.
A McLaren alakulatának versenyzője Juan Pablo Montoya, aki a kilencedik helyről vágott neki a délutáni versenynek, az olasz RAI televíziónak elmondta, hogy az új rendszert nem egyszerű megérteni. A kolumbiai úgy érzi, a rajongók nem voltak lenyűgözve attól, hogy több versenyző, köztük a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher sem tett meg mért kört a második időmérőn, hiszen tudta, semmi esélye nincs a javításra.
„Véleményem szerint a reggeli időmérő edzés hatalmas csalódást okozott a rajongók számára, miután voltak olyan versenyzők, akik ki sem hajtottak a boxból.” – magyarázta Juan Pablo. „Szerintem egy csomó ember azt sem tudta, hogy mi is folyik valójában, azonban én boldog vagyok: ez egy nagyon nehéz szituáció, mert úgy kell a lehető legjobb kört kiautóznod, hogy ne gyilkold szét az abroncsaidat, így egyelőre ez nem volt túl érdekes. Azonban a pályán tudtunk maradni, ami meg is mutatkozott az eredményeinkben.”
A kanadai Jacques Villeneuve, aki a Sauberrel a negyedik pozíciót foglalta el a rajtrácson, a következőket mondta: „Nos, ez mindenki számára bosszantó. Nem sok változott a tavalyi évhez képest, de idén már nem hajthatjuk annyira az autókat a kevesebb üzemanyaggal, ahogy azt tavaly tettük, aminek következtében igen eltérő stratégiák bukkantak fel a versenyen. Így ebből a szempontból jó dolog, azonban a rajongóknak nehéz ezt megérteniük.”
A Ferrari brazil pilótája, Rubens Barrichello, miután a 11. helyet szerezte meg az időmérő edzésen, a következőket mondta: „Talán akkor majd tanulhatunk valamit az új rendszerből, ha kisebbek lesznek a különbségek. Ami a mai nap történt nem volt mulatságos, és szórakoztató a nagyközönség számára, ugyanis túl nagyok voltak az időkülönbségek.”
|