Hírek : Küszöbön a tesztegyezmény összeomlása! |
Küszöbön a tesztegyezmény összeomlása!
Birki István 2005.04.26. 18:57
A szóbeli megállapodás, mely szerint a csapatok egy évadban mindössze 30 napot tesztelhetnek, közel van az összeomláshoz, miután a Ferrari elbűvölte riválisait a San Marinoi Nagydíjon nyújtott kimagasló teljesítményével.
A Ferrari korábban azért utasította el a 30 napos limitről szóló javaslatot, mert véleményük szerint azzal nagy előnybe kerülhetnének riválisaik, éppen a Bridgestone és a Michelin közti tábor különbsége miatt. A Scuderia éppen ezért tovább folytatta agresszív tesztprogramját, melynek meg is lett az eredménye, és a hétvégi futamon, már kirobbanó formában voltak.
Megfordították a helyzetet annak segítségével, hogy az idei évben már csaknem 20 napot teszteltek. A Toyota elnöke, John Howett bevallotta, ez nem tarthat sokáig, lépniük kell, hogy ne boruljon fel az egyensúly.
„Véleményem szerint az egyezségünk már nem áll olyan biztos alapokon, mert nem hiszem, hogy a Ferrari ellenfelei ezt csak úgy el fogják fogadni, és míg az olaszok róják a tesztkilométereiket, ők távol fognak maradni a pályától.” – mondta Howett az Autosport-Atlas magazinnak.
„Vagy a Ferrari csatlakozik a többi csapathoz, vagy pedig nekünk kell egy más megoldást találnunk, mellyel nem kerülünk hátrányba, és kiegyenlítődnek a viszonyok.” – magyarázta az elnök. „Máskülönben az emberek könyörtelen tesztekbe fognak kezdeni. Szerintem mindenki azt mondja, hogy amit csinál, az helyénvaló, és korrekt, azonban a Ferrari tesztprogramja azt fogja előidézni, hogy más csapatok is követni fogják a példájukat. Ezt diktálja a józan ész.”
A Ferrari a hétvégén megrendezett San Marinoi Nagydíjon körönként két másodperccel futott jobb időket, a verseny egyes szakaszaiban, mint az élen autózó Renault versenyző, és még több fog jönni, ha így folytatják a teszteket.
Howett bevallotta, a Toyota, aki jelenleg a konstruktőrök versenyében a második helyen áll a Renault mögött, a tesztek korlátozása miatt esett vissza a Bahreinben nyújtott szereplése után. Továbbá azt is elmondta, a cég rengeteg millió dollárt költ egy évben a Formula-1-ben, így nem engedhetik meg maguknak, hogy ne fejlesszenek, ha a riválisok ezt teszik.
A kölni bázisú csapat már átgondolta helyzetét, és Howett elmondta: „Ha egy vetélytársunk továbbra is folytatja az ilyen nagy mértékű tesztelést, akkor nekünk el kell gondolkoznunk azon, mit tegyünk, hogy mi is versenyképesek maradhassunk.”
A Ferrari elutasítása a tesztek korlátozásáról egyértelmű, hiszen a megengedett 30 nap helyett, ha így folytatják, legalább háromszor annyit fognak pályára lépni az évad folyamán.
Mindezek ellenére Howett elmondta, örül a Ferrari visszatérésének, mert jót tesz a sportnak. Elmondása szerint a hétvégi verseny az elmúlt évek egyik legérdekesebb és legtöbb izgalmat nyújtó futama volt.
„Bízom benne, hogy a rajongók élvezték. Úgy gondolom, hogy jót tett a Formula-1-nek, az idei szezon eddig remek, a dobogóra mindig más állhat fel, így ez jó előjel lehet az évad további részére nézve.”
|