Hírek : A Ferrari technikai KO-val győzött |
A Ferrari technikai KO-val győzött
Birki István 2005.06.20. 06:00
A világbajnoki cím tartója úgy gondolja, ha mindegyik csapat részt tudott volna venni a megmérettetésen, akkor is megszerezhették volna a győzelmet, bár kétségkívül nehezebb lett volna a feladatuk. Úgy érzik Amerika elvesztette F1-es rajongóit.
A Ferrari alakulata idei első kettősgyőzelmét aratta Indianapolisban azt követően, hogy egyik Michelin abronccsal ellátott istálló sem vett részt az Amerikai Nagydíjon. A Scuderia úgy gondolja, hogy amúgy is nyerhettek volna, hiszen minden eddiginél erősebb volt a csomagjuk, és az F2005-ösnek feküdt a pálya.
A vezetőség sajnálja, ami történt, de örül a sikernek, hiszen Amerikai a Ferrari legnagyobb piaca. A versenyzők szerint eddig sem volt kedvelt a Formula-1 a térségben, és ez a jövőben sem fog megváltozni.
Jean Todt, sportigazgató: „Ez volt az első győzelmünk az idei évben, és egyből kettősgyőzelmet arattunk igen furcsa körülmények között. Ha a mai eredményt a boxba átültetjük, akkor azt mondhatjuk, hogy technikai KO-val nyertünk. Elég kemény csatát vívtak versenyzőink, bár a mai nap fő célja az volt, hogy problémák nélkül célba hozzuk autóinkat, bármilyen sorrendben. Boldog vagyok, hiszen ez a csapat 100. győzelme azzal az autóval, melyet Rory Byrne irányítása alatt készítettünk el, míg az én közreműködésem alatt a 80. elsőség. A Ferrari számára fontos ez a győzelem, hiszen Amerika a legnagyobb piacunk. Öröm volt látni, hogy a körülmények ellenére is sok rajongónk volt a versenyen, és rengeteg ágaskodó paripát hoztak magukkal a fanatikusok. Megdöbbentettek a mai nap eseményei, azonban nem szeretnék erről nyilatkozni, hiszen nem az én hatásköröm. A Bridgestone fantasztikus munkát végzett. Még 10 verseny van a bajnokság végéig, és mint mindig, most is a legjobb tudásunk szerint fogunk dolgozni, hogy elérjük céljainkat.”
Michael Schumacher, 1. hely: „Különös verseny volt a mai, megdöbbentő volt látni, hogy a többiek beállnak a boxba. Aztán Rubens és én keményen hajtottunk – csak mi ketten voltunk versenyben. Természetesen nem ez a legjobb módja annak, hogy versenyt nyerjen az ember, és a rajongókat is nagyon sajnálom. Azonban boldog vagyok, hogy a történtek ellenére is sok rajongónk megvárta a futam végét. Bosszantó volt, hogy nem küzdhettünk másokkal, mivel véleményem szerint még akkor is megnyerhettük volna a versenyt, mivel igen erősek voltunk. A mai szituáció nem érintett minket, így nem is ismerem a részleteket, mi zajlott a háttérben. Azonban tudom, hogy mi azokat a gumikat otthon hagytuk, melyek jobban teljesítettek, de a teherbírásuk kisebb volt, hiszen a Bridgestone mérnökeivel jól tudtuk, hogy nem lesz egyszerű ez a futam az abroncsok szempontjából. Elvesztettem a vezetést Rubens-szel szemben, mivel elég hosszúra nyúlt a kiállásom, azt követően, hogy meg kellett vizsgálnunk az egyik hátsó abroncsomat, miközben Rubens keményen hajtott.”
Rubens Barrichello, 2. hely: „Szomorú nap volt ez a rajongók számára és borzalmas volt látni, hogy a többiek a boxba hajtanak, de biztos vagyok benne, hogy komoly volt a problémájuk. Csalódott vagyok, hogy nem tudtam megszerezni a 10 pontot a mai nap. Ahogy elhalásztam Michael elől az elsőséget, keményen hajtottam, sikerült a különbséget is növelnem, míg a kihajtásom is remek volt. Megpróbáltam előtte maradni, de nem sikerült. A Bridgestone és a Ferrari nagyon keményen dolgozott, így szerintem amúgy is nyertünk volna. A leggyorsabb autó a miénk volt, gyorsabb voltam a rajtnál Michaelnél is, de nem tudtam befogni. A Formula-1 soha nem volt valami kedvelt az Egyesült Államokban, azonban most egyre népszerűtlenebb lesz szerintem.”
Ross Brawn, technikai igazgató: „Semmi problémánk nem volt a versenyen, és a gumik is egyenletesen teljesítettek. Versenyzőink keményen hajtottak, és nem kímélték egymást, majd a második kiállásnál igen izgalmas események történtek. Megpróbáltuk a legjobb formánkat mutatni ebben a nehéz helyzetben. A kiállásoknál igen óvatosak voltunk, mivel volt elég időnk.”
|