Hírek : Alonso ismét Raikkönennek köszönheti a győzelmet |
Alonso ismét Raikkönennek köszönheti a győzelmet
Pisti 2005.07.24. 20:36
Az élről induló Kimi Raikkönen 35 körön keresztül magabiztosan vezetett a Német Nagydíjon. Már-már a dobogó tetején láttuk a finnt, amikor a technika ismét megadta magát, és így a győzelem Alonso ölébe hullott.
Az időjósok által beharangozott és sokak által remélt eső ezúttal elmaradt a Német Nagydíjon, így a pilóták száraz aszfalton tették meg a versenytávot. Persze ez nem mindenkinek sikerült, de menjünk csak szép sorjában.
A rajtnál Alonso betartotta ígéretét, és megelőzte a második helyről induló Buttont, Raikkönennel viszont nem bírt. A finn pilóta szokásához híven fokozatosan növelte előnyét, mögötte az Alonso, Michael Schumacher és Button alkotta trió kocsikázott.
A rajt utáni első körben azonban mindenki a minél jobb pozícióért harcolt, és így többen elhagyták a pályát, sőt kisebb koccanások is történtek. Satonak, Trullinak és Webbernek is a bokszba kellett hajtania, és úgy tűnt, hogy az ausztrál nem is tudja folytatni, hiszen kiszállt Williamséből. Kb. tíz körrel később azonban már ismét a pályán láthattuk körözni. A második körben Villeneuve (később még több akciójelenetben is részt vett) és Doornbos koccantak össze, mindkettőjüknek az aszfaltozott bukótérről kellett visszatérniük, de folytatni tudták a versenyt.
Nem kis meglepetésre a mezőny végéről rajtoló Juan Pablo Montoya két kör alatt a kilencedik pozícióba jött fel, és szorosan megérkezett a kissé visszaeső Fisichella nyakára, ami nem kis bravúr volt a kolumbiaitól.
A kezdeti izgalmak után szép csendesen rótták a köröket a pilóták. A bokszkiállásokat a tizenötödik körben a jordanes Tiago Monteiro kezdte meg, majd szépen sorban érkeztek a többiek is.
A McLaren folytatta hétvégi remek szereplését, hiszen míg Raikkönen az élen egymás után futotta a leggyorsabb köröket, fokozatosan hizlalva ezzel előnyét, addig az első kiállást utolsóként megejtő Montoya egészen az ötödik helyig kúszott fel.
A 28. körben aztán kisebb ütközésnek lehettek szemtanúi a nézők, akik pedig előadták: Monteiro és az ügyeletes „akcióhős”, Villeneuve. A portugál valószínűleg nem vette észre, hogy a JV behúzódott mellé, és a kanadai már nem tudta elkerülni az ütközést. Villeneuvnek a bokszba kellett hajtania, hiszen az autó orrát ki kellett cserélnie a szerelőknek.
A középmezőnyben Klien és a meglepően lassú Barrichello is egymásra talált, bár ők elkerülték az ütközést. A fiatal osztrák viszont remekül versenyzett, és kétszer is sikerült megelőznie a brazilt, aki először a bokszban még visszavette a kilencedik helyet ifjú kollégájától.
A futamgyőzelem kérdése lényegében a harmincötödik körben dőlt el, hiszen az addig toronymagas első Raikkönen lelassult, majd megállni kényszerült. A finn vesztét valószínűleg váltóhiba okozta, de az utóbbi időben roppant balszerencsés pilótát egyébként nem igen tudták volna megközelíteni sem, nemhogy megelőzni. Az első helyet így Alonso örökölte, akinek nem okozott gondot, hogy beterelje a célba az idén nagyon megbízható Renault-ját.
Alonso mögött jócskán lemaradva Michael Schumacher, Jenson Button és Montoya autóztak. A BAR-Hondát kormányzó brit pilóta nem sokat várt, amint lehetősége adódott rá, szép manőverrel megelőzte a hétszeres világbajnokot. Montoya ismét a kiállással taktikázott, és a második bokszlátogatása után már Button elé jött vissza. A két héttel ezelőtti nyerni tudó kolumbiai meg is őrizte ezt a pozícióját a leintésig, de már Buttont sem tudták megszorongatni az üldözők, így kialakult a dobogó összetétele is.
Az idősebbik Schumacherre azonban még a verseny végén is izgalmak vártak, hiszen a vérszemet kapó Fisichella támadásait kellet visszaverni. A német egy darabig becsülettel küzdött is, de az utolsó előtti körben kénytelen volt engedni az olasz nyomásának, és be kellett érnie az ötödik hellyel. A ferrarist öccse, Ralf követte, aki nem sokkal előzte meg Coulthardot, és Massát, aki végül a nyolcadik lett.
A pontszerzésről bő tíz másodperccel lemaradó Klien Barrichello előtt futott be a célba, őket Heidfeld és Sato követték. A tizenharmadik helyet a Minardival versenyző Albers szerezte meg, aki igencsak elégedett lehet ezzel az eredménnyel. A bokszot ötször meglátogató Trulli az utolsó körben kicsúszott ugyan, de tizennegyedikként még rangsorolták. A szinte minden csetepatéban kisebb-nagyobb szerepet vállaló Villeneuve csak a tizenötödik lett Karthikeyan, Monteiro és Doornbos előtt.
A dobogó legfelső fokára tehát Alonso állhatott fel, aki így tovább növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben, és immáron 36 pontos előnnyel várhatja a jövő heti Magyar Nagydíjat.
Német Nagydíj – végeredmény:
01. - Alonso - Renault (M) 1 óra 26:28.599 02. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) +22.569 03. - Button - BAR-Honda (M) +24.422 04. - Fisichella - Renault (M) +50.587 05. - M.Schumacher - Ferrari (B) +51.690 06. - R.Schumacher - Toyota (M) +52.242 07. - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) +52.700 08. - Massa - Sauber-Petronas (M) +56.670 09. - Klien - Red Bull-Cosworth (M) +1:09.818 10. - Barrichello - Ferrari (B) 1 kör 11. - Heidfeld - Williams-BMW (M) 1 kör 12. - Sato - BAR-Honda (M) 1 kör 13. - Albers - Minardi-Cosworth (B) 2 kör 14. - Trulli - Toyota (M) 3 kör 15. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 3 kör 16. - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 3 kör 17. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) 3 kör 18. - Doornbos - Minardi-Cosworth (B) 4 kör 19. - Webber - Williams-BMW (M) 12 kör
Kiesett:
Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 35. kör
|