Hírek : Jövőre visszatérhet a kerékcsere |
Jövőre visszatérhet a kerékcsere
Pisti 2005.10.07. 20:04
Az új kvalifikációs rendszerrel egyetemben, a 2006-os idényben ismét visszatérhet a Formula-1-be, a sokak által hiányolt kerékcsere. A z ötlet szerint minden csapatnak öt gumigarnitúra állna a rendelkezésére, ám azok használata kicsit komplikáltabb lenne.
A kerékcsere akár már a jövő évben visszatérhet a Formula-1-be, mintegy a 2006-os szabálymódosítások részeként, melyek magában foglalják az új időmérő rendszer bevezetését is.
A csapatok jelenleg is arról tárgyalnak, miként változtassák meg a jövő évben az időmérő rendszert, hiszen a 2005-os formátum is megbukott. A jelenlegi négy lehetséges megoldás közül a versenyzők és az istállók is talán a kiütéses rendszerhez állnak a legközelebb.
Ez ugyebár három kisebb fordulót foglalna magában egy időmérő edzés keretein belül, ahol a mezőny öt leglassabb versenyzője már a tréning elején kiesne és a 16-20-ig terjedő rajthelyeket osztanák meg egymás között, majd a következő körben a még bent maradt versenyzők mérnék össze tudásukat, és innen is az öt leglassabb búcsúzna.
Az első tíz rajthely az utolsó 20 percben dőlne el, ám a bent maradt versenyzőknek már annyi üzemanyaggal kellene pályára lépniük, amennyivel el szeretnék kezdeni a versenyt, míg a többiek az időmérő edzés után még stratégiát válthatnak.
Azok, akik ezt az ötletet favorizálják, mindent megpróbálnak megtenni annak érdekében, hogy a következő évben ismét lehessen kereket cserélni a versenyek alatt.
A javaslat szerint, melyet a Williams és a Ferrari alakulatainak technikai igazgatói, Patrick Head, és Ross Brawn dolgoztak ki, akiket felkértek az új formátum részleteinek tisztázására, a következő évben minden csapat három gumigarnitúrával gazdálkodhatna a versenyeken.
Minden csapatnak öt garnitúra állna rendelkezésére egy versenyhétvégén, melyből kettőt az edzéseken használhatnának, míg a maradék hármat az új időmérő rendszer egyes szakaszaiban.
A csapatoknak azzal a garnitúrával kellene megkezdeniük a versenyt, mellyel befejezték a kvalifikációt – azonban később lehetőséget kapnának arra, hogy az időmérő edzésről megmaradt két gumigarnitúrát elhasználják a futamon.
Azonban nem mindegyik csapat van amellett, hogy változtassák meg a jelenlegi szisztémát, mely szerint tilos a kerékcsere a versenyek alatt.
A McLaren igazgatója, Ron Dennis teljes mértékben az ötlet ellen van, nem is csoda, hiszen az MP4/20-as bizonyította, hogy a mezőnyben ő bánik a legjobban a hosszú életű abroncsokkal.
Minden egyes kezdeményezés, mely a kerékcsere visszaállítását favorizálja, a Bridgestone malmára hajtja a vizet, akik az idei évben a hosszú életű gumikkal igencsak küszködtek – melyeket azért vezettek be, hogy csökkentsék a sebességet a versenyek biztonságosabbá tétele miatt.
Mivel a Formula-1-ben a jövő évben kisebb, 2.4 literes V8-as motorok kerülnek bevezetésre, melyek jóval kisebb teljesítményűek lesznek, mint a jelenleg használt egységek, a kerékcsere engedélyezése valamelyest kompenzálná a dolgokat amellett, hogy a biztonság ugyanúgy fennmaradna.
A tervek szerint az új kvalifikációs szisztémát a Formula-1 Tanácsa október 24-i ülésén fogja napirendre tűzni, ahol többek között szó lesz a harmadik autó használatáról is.
|