Hírek : Futam-előzetes: McLaren-Mercedes |
Futam-előzetes: McLaren-Mercedes
Pisti 2007.04.07. 15:36
A legtöbb csapattag, a menedzsment, a mérnökök, a mechanikus, a marketing-munkatársak az ausztráliai futam után visszautaztak Angliába. 28 csapattag továbbutaztott Malájziába, tesztelni a sepangi pályára. A csapat további két tagja, egy rövid időt eltöltött Angliában, mielőtt elutaztak volna a tesztek helyszínére. A csapat többi tagja vasárnap utazott Sepangba.
Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj után visszautazott Európába. Hétfőn utazott Malájziába. Lewis Melbourne-ből Bangkokba utazott, ahol eltöltött néhány napot Koh Samuiba. Március 26.-án hétfőn utazott Sepangba. A tesztelés után elutazott Balira, ott eltöltött néhány napot, majd szerdán érkezett meg Kuala Lumpurba. Pedro múlt vasárnap óta Malájziában van és együtt tesztelt Lewis-szal. A spanyol Melbourne után néhány napot Angliában töltött, és a csapattal dolgozott a fejlesztési programon. Malájziában a Vodafone McLaren-Mercedes kipróbált egy jobb kuplungrendszert, ami a magas hőmérsékletnek kitéve is megfelelő. A boxba ventillátorokat szereltek, melyek megkönnyítik a technikusok és a mechanikusok munkáját ebben a hőségben. A Malájziai verseny alatt uralkodó hőség és a levegő páratartalma megviseli a személyeket. A pilótafülkében a hőmérséklet meghaladja az 50 °C fokot is, amit a pilótáknak el kell viselniük, a verseny alatt háromnegyed és négy liter közti testfolyadékot veszítenek, ami befolyásolja a teljesítőképességet és a koncentrációt. Az előkészületek során ezekre a feltételekre fel kell készíteni a szervezetet. A pilótának és a többi csapattagnak hozzá kell szoktatniuk magukat ezekhez a körülményekhez, több folyadékot kell magukhoz venniük, így könnyebben tudják pótolni a veszteséget. Mindenesetben nem elegendő csupán vizet inni. A verseny alatt ásványokat és sókat is veszít a versenyző a hatalmas hőségben, olyan folyadékot kell fogyasztani ami magas koncentrációban tartalmaz elektrolitokat. Ezen és a további versenyhétvégék alatt a pilótáknak szigorú étkezési tervre. A folyadékfelvételt az esték és az egész hétvége alatt folytatni kell. Egy másik időzónához való alkalmazkodás fizikailag és pszichikailag is megviseli az embereket. Egy könnyű fitneszprogram, egy megfelelő alvási ritmussal és megváltoztatott étkezési tervvel kombinálva a legmegfelelőbb. Minél jobban felkészíti a pilóta a szervezetét, annál könnyebben veszi a stresszhelyzeteket. Az emberi szervezetnek 3-4 nap szükséges mire a veszélyes, hatalmas hőséget megszokja. Fernando miután megérkezett Malájziába az edzőjével teniszezett. Lewis Melbourne-ből Thaiföldre utazott, ahol edző -és fitneszgyakorlatokat végzett.
Fernando Alonso: "Jó szezonkezdés volt. Tudjuk, hogy nem vagyunk egy szinten a Ferrarival, de a legjobb eredmény elérésre törekszünk. A szezon kezdete fontos volt. Sok pontot szereztünk, és felállhattunk a dobogóra is. A sepangi pálya egy technikailag igényes pálya. A gyors kanyarokba jó egyensúly és aerodinamika kell. Ausztrália óta sok mindent tettünk, a távolság csökkent. Jó az emlékezetem Sepangról - 2005-ben nyertem itt, tavaly második lettem. A verseny nagyon megfeszített a csapat számára és extrém dolgokat igényel. Mégjobban felkészültünk, és Melbourne óta várjuk a következő versenyt." |
Lewis Hamilton: "Nekem nagyon tetszik a pálya. A kanyarok furfangosak és ez jó ritmust ad. A pálya nagyszerű és izgalmas verseny lesz. A tesztvezetésen néhány beállítást végeztünk el az autón a következő versenyhétvégére. Ezen a pályán is sokat tanultam és már alig várom a versenyt. Az én ausztráliai versenyem egy álomstart volt Forma1-es karrierem kezdtén, de tudom, hogy nem mindig mentem jól. A távolság csökkent a Ferrarihoz képest, Fernandoval mindent megteszünk Malájziában." |
Martin Whitmars, csapattulajdonos: "Örülünk, hogy a csúcsteljesítmény közelében vagyunk, ezt még tovább kell növelnünk. Sok tapasztalatot gyűjtöttünk az MP-22-vel, és szeretnék méginkább növelni a teljesítőképességünkön. Továbbra is érvényes, hogy keményen és koncentráltan kell dolgoznunk. Fernando és Lewis remekül debütált a szezonkezdésen a csapattal és intenzíven dolgozunk azon, hogy a lendületünket a további versenyekre magunkkal tudjuk vinni." |
Norbert Haug, Mercedes-Benz Motorsport főnök: "A második és harmadik hellyel jól kezdtünk Melbourne-ben, és várjuk a következő versenyt. Szívesen emlékszünk Kimi Räikkönen első futamgyőzelmére, mely 2003-ban Sepangban volt. Március 27-től 30-ig Sepangban teszteltünk, készültünk az idény második versenyére, tovább dolgoztunk a legjobb technikai beállításokon. A sepangi pályához egészen más beállításokra van szükség. A levegő hőmérséklete 40 fok körül van, a levegő páratartalma megviseli a techinkát és a motorokat. A második versenyhétvége következik. Ezen nehéz körülmények között a körök 70 százalékában teljes gázzal kell haladni. A verseny egyike a legnehezebb futamoknak az évben és nagyon igénybeveszi a pilótákat. Malájziában az év ezen szakaszában közismerten változó az időjárás - így jó az esély arra, hogy a pilóta a verseny során úgy érezze magát, hogy szaunában ül." |
|