Michael pályafutása
Birki István 2005.01.28. 19:59
Itt megtalálhatjátok Michael pályafutását.
Michael Schumacher 5 éves volt, mikor a gokart versenyzéssel megismerkedett. Bár édesapja, Rolf, nem rajongott ezért a drága sportért, de a fia folytatni tudta karierét, mert időről időre támogatták a helyi szponzorok. Apja építette az első gokartját, és íratta be a Kerpen-Horrem gokart klubba.
Egyre inkább növekedett lelkesedése e sport iránt. 1980-ban a gokartklubb tagjai egy új pályát építettek Kerpen külvárosában, Manheimben. Michael és öccse Ralf, minden szabadidejüket itt töltötték. Schumi még túl fiatal volt a versenyzéshez, ezért várnia kellett 1983-ig amikoris megkapta a német gokart licenset. 1984-ben azonnal német junior bajnok lett. 1985-ben újra megnyerte ezt a bajnokságot, és második lett a Junior világbajnokságon Le Mans-ban. 1986-ban előszőr vett részt a Német Senior gokart bajnokságon, ahol a harmadik helyen végzett. 1987-ben nagyszerű győzelmet aratott, megnyerte a Német és Európai Senior gokartbajnokságot.
|
|
1988-ban Michael megkezdte az első szezonát a Formula versenyben. Képes volt megmutatni mit tanult a gokart pályafutása alatt, viszont nehéznek bizonyult a bemutatkzás: el kellett utasítani a tesztvezetést a Formula Ford csapatánál, mert nem volt 500 márkája, ami ezt biztosította volna. A következő teszt alkalmával szerződést írt alá a Euphra Formula Ford csapatával. A csapat managere Jürgen Dilk biztosította helyét a Formula König-ben. Itt Michael megmutatta tehetségét, és tíz versenyből könnyedén nyert kilencet, ami biztosította számára a bajnoki címet. A Formula Ford 1600-ban hatodik lett a végső rangsorolásban, és az Európai bajnokságon második a finn Mika Salo mögött
|
|
1988 végén figyelt fel rá Willi Weber, aki feltörekvő tehetségeket kutatott. Schumacher a Formula Ford versenyben Salzburgringen, eső áztatta pályán, egy kör alatt a hetedik helyről az elsőre lépett. Weber tesztvezetésre hívta a saját Formula 3 csapatába a WTS-be (Weber Tuning Stuttgart). A teszt alatt Schumi szenzációsan vezetett, hisz 1,5 másodperccel volt jobb a már ott vezető pilótáknál. Két évre írták alá a szerződést (1989-1990). Weber átvállalta a szezon költségeit, ami szezononként 1 millió márka volt.
Az első Formula 3 idényében 1989-ben két versenyt nyert, és csak 1 ponttal maradt le a második, Heinz-Harald Frentzen mögött, így ő a harmadik helyen végzett. A bajnokságot Karl Wendlinger nyerte. További fejlődése érdekében Willi Weber, másodpilótai szerepet szerzett neki a C csoportos világbajnoksába a Mercedes-Benznél, de ő ezt nem fogadta el, mert máshol látta saját fejlődésének jövőjét.
Megtanulta, hogyan kommunikáljon a sajtóval, és hogyan hozza ki a legtöbbet a versenyautójából anélkül, hogy túlhajtsa azt, de a benne lévő lóerőt és maximális sebességet a leghatékonyabban használhassa fel. Az autó profi beállítását pilótatársától Jochen Masstól tanulta. Mint akkori Német Formula 3 bajnok, részt vett egy nem hivatalos Formula 3 világbajnokságon 1990-ben.
Makaón, Schumi nagy riválisa, Mika Häkkinen ellen versenyzett, mint ahogy az történt a Formula 3 szezonban a végső versenyen Hockenheimben. Michael nyerte a versenyt. Legyőzte a feltörekvő tehetségeket, és ez volt a nemzetközi áttörése. Fujin egy másik nemzetközi Formula 3 versenyen, szintén ő haladhatott át elsőként a fekete-fehér kockás zászló alatt. 1990-ben sikerül megnyernie a Formula 3 bajnokságot, amiről az előző évben éppencsak lemaradt. Ezt is úgy, hogy nem jól kezdődőtt: lemaradt ez első két versenyről (Zolder és Hockenheim). A harmadik versenyen Nürburgringen a pontot érő ötödik helyre vezette autóját. Michael nem hagyta annyiban, a következő hét versenyből ötöt megnyert, és megerősítette bajnoki címét a szezon vége előtt. A szezonzáró versenyen Hockenheimben a második lett Hakkinen mögött.
|
|
1990-ben párhuzamosan vett részt a Formula 3-ban, és a C csoportos világbajnokságon. Schumacher, Heinz-Harald Frentzen, és Karl Wendlinger alkotta a Mercedes-Benz junior csapatát. Michael az ötödik helyen zárta az idényt, és megnyerték a márkaversenyt egy másik Mercedes pilotával a Sauber csapatból. Jochen Mass-al megnyerték a záróversenyt Mexico városban. 1991 augusztus közepén debütált a Belga GP-n Spa-ban, Eddi Jordan Ford csapatában. A Benetton -Ford csapatnál kötött ki, részt vett a hátralévő versenyeken. Rögtön a második versenyen két világbajnoki pontott szerzett, feljött az ötödik helyre a tapasztalt csapattárs Nelson Piquet elé. Ezt a rövid szezont a tiszteletreméltó tizenkettedik helyen fejezte be.
Ezután beindultak a dolgok. Mostanára Michael Schumacher ötszörös világbajnok F1 pilóta. Vezeti a legtöbb Grand Prix versenyt megnyert pilóták táblázatát (szinte minden ranglistát Ő vezet), és a legtöbbször Ő indulhatott az első rajtkockából.
Pályafutása során elért eredmények: |
1984 |
Junior német gokart bajnok |
1985 |
Junior német gokart bajnok, a világbajnokságon második |
1986 |
Német gokart bajnokság, 3. hely, Európa-bajnokság, 3. hely |
1987 |
Gokartban Európa- és német bajnok |
1988 |
Formula-König, német bajnok, Formula Ford 1600 Európa-bajnokság, 2. hely; FF 1600 német bajnokság, 4. hely |
1989 |
Formula-3 német bajnokság, 3. hely |
1990 |
Túraautók világbajnoksága/Sauber-Mercedes, 1 győzelem, 5. hely az összetettben; F3 német bajnok, a Fuji Nagydíj győztese |
1991 |
Túraautók világbajnoksága/Sauber-Mercedes; Formula-1 Jordan-Ford/Benetton-Ford, 6 verseny a Belga Nagydíjtól , 4 pont, 12. hely a világbajnokságon |
1992 |
F1 Benetton Ford, 53 pont, 3. hely, A Belga Nagydíjon első győzelmét aratja |
1993 |
F1 Benetton-Ford, 52 ponts, 4. hely |
1994 |
F1 Benetton-Ford, 92 pont, 8 győzelem, világbajnok |
1995 |
F1 Benetton-Renault, 102 pont, 9 győzelem,világbajnok |
1996 |
F1 Scuderia Ferrari Marlboro, 59 pont, 3. hely, 3 győzelem |
1997 |
F1 Scuderia Ferrari Marlboro, 78 pont, 5 győzelem, az FIA kizárta a világbajnokságról az Európa Nagydíjon tanúsított sportszerűtlen versenyzése miatt |
1998 |
F1 Scuderia Ferrari Marlboro, 86 pont, 2. hely, 6 győzlem |
1999 |
F1 Scuderia Ferrari Marlboro, 44 pont, 5. hely, 2 győzelem, a Brit GP-n elszenvedett lábtörése miatt 7 versenyt kihagy |
2000 |
F1 Scuderia Ferrari Marlboro, 108 pont, 9 győzelem, világbajnok |
2001 |
F1 Scuderia Ferrari Marlboro, 123 pont, 9 győzelem, világbajnok |
2002 |
F1 Scuderia Ferrari Marlboro, 144 pont, 11 győzelem, világbajnok |
2003 |
F1 Scuderia Ferrari Marlboro, 93 pont, 7 győzelem, világbajnok |
2004 |
F1 Scuderia Ferrari Marlboro |
|